AliExpress

Written by

AliExpress coraz bardziej popularny w Polsce

Bez kategorii| Views: 156

O ponad 100% w sakli 2 lat wzrosła liczba kupujących za granicą polskich internautów. To właśnie w tym czasie na nasz rynek wkroczył AliExpress. Okazuje się, że jego pozycja jest coraz bardziej mocna i może zagrażać rodzimym sklepom online.

Dlaczego AliExpress jest tak popularne?

AliExpress jest jednym z najpopularniejszych chińskich sklepów internetowych na świecie. Swoją popularność zawdzięcza przede wszystkim poprzez rozbudowany asortyment, który obejmuje niemal wszystkie branże. Znaleźć można nie tylko przydatne przedmioty użytku codziennego, ale również  liczne gadżety o szerokim zastosowaniu. Co najważniejsze, AliExpress przyciąga niskimi cenami. Ich konkurencyjność jest tak wysoka, że rodzime marki nie mają szansy na zaproponowanie takich warunków sprzedaży, przy jednocześnie opłacalnych kosztach. O tym, jak bardzo są to niskie ceny świadczy chociażby gotowość polskich klientów do czekania na otrzymanie przesyłki nawet kilka tygodni.

Niskie koszty wspierane są dodatkowo przez liczne akcje promocyjne. Są one organizowane zarówno bezpośrednio u sprzedawców, jak i obejmujące całą platformę. Warte wspomnienia są chociażby Black Friday, Cyber Monday czy Tydzień Znanych Marek, który rozpoczyna się 27 sierpnia br. Oprócz obniżek cen dostępne są również bony rabatowe czy kupony, które można przeznaczyć na kolejne zakupy.

Dodatkowym atutem jest bezpieczeństwo płatności. Jest ono zagwarantowane w głównej mierze poprzez partnerstwo PayU z AliExpress. Jako jeden z największych klientów, internetowy gigant może liczyć na dostosowanie warunków i zasad płatności, w zależności od lokalizacji konsumenta. Przykładem jest chociażby nasz kraj, gdzie klienci sklepu mogą dokonywać płatności w złotówkach.

Polskie sklepy internetowe vs. AliExpress

AliExpressSkala popularności AliExpress została klarownie zaprezentowana w raporcie Gemius. Na pytanie w jakich zagranicznych serwisach ankietowani dokonali zakupu w przeciągu ostatniego półrocza, aż 30% podało AliExpress. Do najczęściej kupowanych produktów należy zaliczyć odzież i dodatki, akcesoria, perfumy i kosmetyki oraz takie multimedia jak książki czy płyty.

W Polsce liczba sklepów internetowych wynosi ok 30 tys.. Pomimo tak imponującego wyniku warto wspomnieć o drugiej stronie medalu. Niestety statystyki pokazują, że dłużej, niż 8 lat działalności wykazuje jedynie 30% sklepów online. Wiele z nich działa prężnie przez pierwszy rok działalności, zaś trudności pojawiają się, kiedy firma musi płacić pełne składki lub kończy się dofinansowanie z projektów lub Unii Europejskiej.

Warte zaznaczenia są również obecne dane, które wykazują, iż sklepy internetowe generują zyski operacyjne na poziomie 0,4%, przy czym sklepy stacjonarne mogą liczyć na 3%. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest konieczność ponoszenia wysokich kosztów operacji online. Przy AliExpress, który oferuje szerokie możliwości w płatnicze i dodatkowo wysoki stopień bezpieczeństwa w tym zakresie, trudno jest podjąć równą walkę o polskiego konsumenta.

Zainteresowanie sklepem AliExpress nie jest z resztą bezstronne. Internetowy gigant widzi ogromny potencjał w polskim rynku i prowadzi w tym kierunku wzmożone działania. Do końca tego roku AliExpress planuje zwiększyć sprzedaż o 150% do 170% więcej, aniżeli obecnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

AliExpress coraz bardziej popularny w Polsce

czas na przeczytanie: 2 min