Pobierz bezpłatny poradnikJak efektywnie wdrożyć system klasy PIM

Zmiany w Allegro – sprzedaż żywności i duży sojusz

Spekulacje dotyczące poszerzenia oferty internetowego lidera pojawiły się za sprawą zatrudnienia Jacka Palca na stanowisku dyrektora e-groceries.
Anna Wolanin
Anna Wolanin
E-commerce, Automatyzacja procesów
Darmowa konsultacja

Reforma jaka odbywa się na platformie Allegro w ostatnim czasie dotyczy nie tylko aspektu wizualnego ogłoszeń, ale również modelu sprzedaży. Planowane jest również połączenie sił z Pocztą Polską, co może mieć niemałe znaczenie dla rynku.

Allegro wchodzi na rynek e-grocery

Spekulacje dotyczące poszerzenia oferty internetowego lidera pojawiły się za sprawą zatrudnienia Jacka Palca na stanowisku dyrektora e-groceries. Dotychczas był on prezesem bdsklep.pl.

Zapowiadane zmiany być może nie są szokującą rewolucją rynkową, bowiem Allegro w swojej ofercie ma już możliwość zakupienia żywności w Allegro Supermarket. Nie można więc mówić całkowicie o nowej funkcjonalności. Zmianie ma ulec model sprzedaży, przewidujący możliwość nadania wielu produktów, ze stacjonarnego magazynu Allegro, w jednej paczce. Inna więc będzie gramatura dostępnych produktów, ponieważ do tej pory możliwe było zakupienie dużych opakowań zbiorczych. Jeśli zatem Allegro będzie chciało iść w tym kierunku, konieczne będzie wówczas podjęcie współpracy z producentami żywności, w celu ograniczenia wysyłki z różnych miejsc Polski.

Najprawdopodobniej nie zmieni się zbyt wiele w zakresie samej charakterystyki żywności i w dalszym ciągu przeważać będą produkty suche: bakalie, zioła, przyprawy, herbaty oraz przekąski. Nie wiadomo czy planowana jest sprzedaż produktów świeżych – warzyw i owoców.

Czy Allegro podjęło tą decyzję z uwagi na rosnące, szczególnie w Europie trendy dotyczące wzrostu sprzedaży żywności przez internet? Nie jest to do końca pewne, jednak wiele wskazuje na to, że marka zaczyna zauważać coraz większą otwartość klientów w zakresie kupowania tego typu produktów. Nowa formuła sprzedaży jest zatem odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku. Jak można wyczytać z prognoz Grupy Integer.pl, polski rynek e-commerce rozwija się w tempie 18% rocznie, a na koniec br. osiągnie wartość 47 mld zł. Kategorią o największym wzroście jest zaś sprzedaż żywności online.

Allegro zawiązuje współpracę z Pocztą Polską

Coraz większe naciski ze strony AliExpress oraz Amazona wymuszają na polskim rynku zmiany w zakresie tworzenia nowych usług lub rozwijania już obecnych. Do takich wniosków doszło właśnie Allegro i Poczta Polska, które zapowiadają połączenie sił w zakresie paczkomatów. Serwis będzie odpowiedzialny za dostarczenie technologii, zaś za aspekt logistyczny odpowiadać będzie Poczta Polska.

Zapowiadana rewolucja ma dotyczyć powstania aż tysiąca nowych punktów odbiorców paczek, nie jest jednak na razie wiadome, gdzie mają się one pojawić. Warto zauważyć, że Poczta Polska dysponuje największą liczbą paczkomatów w kraju, a sama usługa jest niezwykle atrakcyjna dla klientów. Niższe ceny, możliwość odbioru w dowolnym momencie oraz krótki czas oczekiwania - to pula cech, które decydują o konkurencyjności i przewadze, w stosunku do klasycznego modelu odbioru zamówień.

Co to oznacza dla rynku? Przede wszystkim zwiększenie konkurencyjności względem paczkomatów inPost. Ma to stanowić formę działań prewencyjnych, na wypadek chęci zawiązania współpracy Amazonu z inPostem.

Podjęte przez aukcyjnego lidera działania można uznać za przyszłościowe. To z resztą nie pierwsze nowości względem portalu - nowe zasady opisu ofert pojawiły się na początku tego roku. Patrząc zbiorczo na planowane działania można przewidywać zwiększenie udziału na rynku Allegro, który już w tej chwili wynosi 89,77%.

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

Inwestuj w mobile - tam są Twoi klienci

11 maja 2018
Klienci bardzo chętnie wykorzystują urządzenia przenośne do zapoznawania się z ofertą sklepów, porównywania cen czy poszukiwania informacji o produktach.

Sztuczna inteligencja w sklepie internetowym

18 kwietnia 2018
Patrząc na rozwiązania tego typu wyraźnie widać trend, za jakim powinny podążać wszystkie sklepy internetowe.

Umów się na konsultację

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas