Cyber Monday

Written by

Black Friday i Cyber Monday – przygotuj się!

Uncategorized| Views: 234

Już 27 listopada 2017 r. miłośnicy internetowych promocji będą mieli kolejną okazję do radości, bowiem tego dnia miejsce ma Cyber Monday, które oczywiście poprzedzone jest słynnym Black Friday. Te rabatowe szaleństwa zaczynają dotyczyć coraz szerszej grupy klientów, również tych w Polsce. Jak się przygotować na tak wyjątkowe dla sklepów internetowych okazje?

 

Checklista na Black Friday i Cyber Monady

Rosnące zainteresowanie klientów wydarzeniami jakimi są Black Friday i Cyber Monday to bardzo duża szansa na osiągnięcie wysokich obrotów dla sklepów internetowych. By zatem dobrze przygotować się do tego wydarzenia polecamy gorąco artykuł „The 26-Point Checklist to Prepare Your Store for Black Friday Cyber Monday”, który w rzetelny sposób prezentuje jak przygotować się na te promocyjne eventy. Dowiesz się z niego m.in.:

  • kiedy najlepiej rozpocząć testy,
  • o jakich elementach lepiej nie zapominać,
  • w jakim czasie potencjalni klienci sklepów internetowych zaczynają poszukiwać informacji na temat promocji,
  • jak skutecznie poinformować klientów o nadchodzących promocjach,
  • jakich kanałów używać podczas komunikacji z klientami w czasie promocji,
  • jak okazyjnych klientów zamienić na całorocznych.

 

Jak wygląda Cyber Monday i Black Friday w Polsce?

cyber monday

Pierwszy Cyber Monday w naszym kraju miał miejsce w 2011 roku. Od tamtego czasu polscy konsumenci nie tylko mają coraz większą wiedzę na temat tego wydarzenia, ale również chętnie korzystają z okazji do wyjątkowych obniżek. Przeprowadzone w zeszłym roku przez RetailMeNot we współpracy z Centre for Retail Research prognozy sprzedaży wykazywały, że łącznie naród wyda podczas Black Friday i Cyber Monday 467,71 mln zł. Tym samym wzrost obrotów w sklepach internetowych wzrośnie o 34% (w odniesieniu do poprzedniego roku). (Źródło)

Tymczasem okazuje się, że polscy właściciele e-sklepów sięgają po niezbyt etyczne działania, których celem jest wygenerowanie jak największego zysku. Badania „Świąteczny barometr cenowy” opracowane przez Deloitte i Dealavo wykazują, że dla ponad 70% produktów cena w okresie pomiędzy Black Friday i Cyber Monday nie została w ogóle zmieniona. (Źródło)

W oparciu o przeprowadzone badania oraz na podstawie obserwacji zza Oceanu wysnuć można jeden wniosek – Cyber Monday i Black Friday będą coraz większym celem klientów polskich. Wykorzystanie tego faktu może przynieść spore obroty tym firmom, które rzetelnie się na te wydarzenia przygotują.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Black Friday i Cyber Monday – przygotuj się!

czas na przeczytanie: 2 min