Black Friday

Written by

Co musisz zrobić przed Black Friday?

Bez kategorii| Views: 42

Wyprzedażowe szaleństwo jakim jest Black Friday coraz bardziej łączy się z Cyber Monady czyli obniżkami cen w sklepach internetowych. Nie ignoruj tego faktu i już dziś przygotuj swój sklep internetowy i jego klientów, do maksymalnych obniżek cen.

 

Odpowiednio zaplanowane Black Friday

Sztuka udźwignięcia tego rozbudowanego tematu w największej mierze sprowadza się do odpowiedniego rozplanowania prac w obszarze sklepu. Zacznij od swoich klientów. Z uwagi a fakt, iż Black Friday nie jest jeszcze tak popularne w Polsce, odpowiednio wcześnie poinformuj potencjalnych konsumentów o tym, że pod koniec listopada będą mogli liczyć na atrakcyjne promocje i rabaty. Przemyślana strategia komunikacji obejmuje nie tylko różne kanały dotarcia do odbiorcy. Istotne jest również rozplanowanie w czasie i cykliczne ponawianie informacji. Postaw na ciekawą formę oraz na aktywne zaangażowanie klientów.

Jednym z najważniejszych aspektów jest zapewnienie jak najlepszych warunków sprzedaży. Prace po stronie technicznej powinny obejmować skrócenie ścieżki zakupowej, czy przemyślane ulokowanie najważniejszych elementów sklepu. Jeszcze przed rozpoczęciem promocji konieczne jest upewnienie się, że wszystkie elementy poprawnie działają i spełniają swoje funkcje. Kluczowe w tym roku może okazać się dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych. Dla przykładu 36% zeszłorocznych transakcji została dokonana właśnie na urządzeniach mobilnych.

 

Jak wyglądają wyprzedaże w Polsce, dowiesz się z: Black Friday i Cyber Monady w Polsce

 

Ceny podczas Black Friday

Black FridaySztuczne podnoszenie cen tuz przed ich „obniżeniem” jest praktyką absolutnie zabronioną. Chęć zaoszczędzenia może skończyć się realnymi stratami, w sytuacji, gdy stali klienci sklepu zauważą tą sztucznie wprowadzoną zmianę. Utrata wizerunku wiarygodnego sklepu, nie są wcale najgorszymi konsekwencjami takich działań…

Nie należy zapominać o polityce cenowej, która musi trafić do różnorodnych klientów i przewidywać pewne sytuacje. Dla przykładu, cześć klientów będzie realizowała swoje zakupy na ostatnią chwilę. Miej więc świadomość, że dopóki Black Friday trwa, musisz trzymać rękę na pulsie.

Do ceny należy oczywiście doliczyć koszty przesyłki. Te, tak samo jak ceny w sklepie powinny zadowolić klienta. Zbyt wysokie koszty w tym obszarze mogą zniechęcić na tyle, że do sprzedaży towaru może nie dojść wcale.

 

Oprawa wizualna

Wymagania klientów rosną i opracowanie dedykowanych na wyprzedaże grafik, nie jest niczym zaskakującym. Pamiętaj jednak, że dla klienta oprawa graficzna ma bardzo duże znaczenie i stanowi rozpoczęcie procesu zakupowego. Postaraj się więc o zapewnienie wysokiej jakościowo oprawy wizualnej. Nie zapominaj o wykorzystaniu różnorodnych form, dostosowanych do różnych mediów np. Boomerang dla Instagramu czy zdjęcia 3D na Facebooka.

Wyprzedaże podczas Black Friday czy Cyber Monady to oczywiście o wiele więcej aspektów, które należy odpowiednio zaplanować, a później wdrożyć. Jeśli chcesz wiedzieć więcej na ten temat, zapraszamy do lektury: 13 porad, jak zwiększyć efektywność działań podczas Black Friday

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Co musisz zrobić przed Black Friday?

czas na przeczytanie: 2 min