obowiązek informacyjny

Written by

Co obejmuje obowiązek informacyjny w sklepie internetowym?

Bez kategorii| Views: 91

Ustawa o prawach konsumenta jednoznacznie mówi o tym, że sprzedawca względem klienta ma szereg obowiązków informacyjnych. Dotyczy to szczególnie podmiotów prowadzących internetowy biznes. Bardzo ważne jest zapoznanie się z tymi obowiązkami, bowiem część danych musi zostać podana jeszcze zanim dojdzie do transakcji.

 

W art. 12 ustawy o prawach konsumenta, zostało zawarte aż 21 obowiązków, jakie musi spełnić każdy sprzedawca. Część z nich odnosi się do sklepów internetowych.

 

Informacje dotyczące płatności oraz dostawy

Szczególnej uwadze należy poddać zapisy dotyczące opłat. To kwestia, która przez polskich e-przedsiębiorców jest traktowana po macoszemu. Ponadto jest to kwestia, która najczęściej powoduje różnego rodzaju nieścisłości w procesie zakupowym. Ukryte koszty są niestety częstą praktyką, która z resztą przyczynia się do porzucania koszyków.

obowiązek informacyjnyKonsument na każdym kroku realizacji zakupu musi mieć pełną świadomość tego, jakie koszty poniesie. Jeśli podanie pełnej kwoty z jakiego względu jest niemożliwe, konieczne jest przekazanie do informacji sposobu, w jaki będzie ona naliczana.

Podana musi zostać również pełna kwota, która tyczy się również przesyłki zamówionego towaru. W kwestii realizacji zamówienia, konsument musi być  również świadomy tego, kiedy przesyłka zostanie doręczona do jego drzwi. Warte zaznaczenia jest, iż realizacja powinna obejmować również czas realizacji po stronie przewoźnika. Zatem podany czas musi stanowić sumę czasu realizacji po stronie e-sklepu oraz przewoźnika.

 

Jak najszybciej spełnić obowiązek informacyjny w sklepie internetowym?

Rozwiązanie, które najlepiej sprawdza się w kwestii przekazania istotnych danych klientowi to oczywiście niezbyt lubiany regulamin. Niemniej jednak jest to rozwiązanie, które w krótkim czasie jest w stanie przekazać całe spectrum informacji, które spełnią obowiązek informacyjny. Nie należy zapominać o wymaganym potwierdzeniu, że klient zapoznał się z obowiązującymi warunkami współpracy, np. poprzez checkboxy.

Oczywiście obowiązek informacyjny obejmuje szerokie spectrum danych, które sprzedawcy muszą spełnić. Są wśród nich m.in. dane o sklepie czy o sposobie informowania o asortymencie sklepu. Jeśli chcesz wiedzieć więcej na ten temat, zapoznaj się z wpisem: Obowiązki informacyjne e-sprzedawcy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Co obejmuje obowiązek informacyjny w sklepie internetowym?

czas na przeczytanie: 2 min