porzucanie koszyków

Written by

Dlaczego Twój koszyk jest porzucany?

Bez kategorii| Views: 357

Porzucanie koszyków w e-commerce  to częsty i poważny problem. Nie tylko wiąże się z frustracją menadżerów sklepów, ale przede wszystkim są to realne straty dla firmy, które pojawiają się na ostatnich etapach finalizacji zamówienia. Dowiedz się jak temu zaradzić.

 

Kiedy porzucanie koszyków ma miejsce?

porzucanie koszykówPrzyczyn porzucania koszyków przez klientów sklepów internetowych jest pełen zestaw. Jednak wśród nich wyróżnić można 3 najczęstsze:

  1. Ukryte koszty
  2. Zawiła i długa ścieżka zakupowa
  3. Niechęć do płatności online

Patrząc na te wyróżnione problemy nie można nie odnieść wrażenia, że w jakiś sposób łączą się ze sobą. Przede wszystkim porzucane koszyki bardzo często pojawiają się wtedy, gdy klient ma swego rodzaju wyobrażenie o tym, jak realizacja poszczególnych kroków będzie wyglądała. Oczekuje on, iż otrzyma na początku zestaw wszystkich najważniejszych informacji. Ponadto sam proces zakupowy będzie szybki i nieskomplikowany. Dlatego tak duże znaczenie ma to, czy ścieżka zakupowa będzie prosta i klarowna. Jeśli klient nie otrzymuje możliwości sprawnego wykonania zakupów – rezygnuje z nich całkiem.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, zapraszamy do artykułu 3 powody dla których Twój klient porzuca koszyk zakupowy: jak im zapobiegać?

 

Czy zjawisko porzucania koszyków jest możliwe do wyeliminowania?

Uproszczenie całego procesu jest oczywiście bardzo ważne. Niemniej jednak warto pamiętać, że porzucane koszyki często wynikają z aspektów na które jako menadżerowie sklepów nie mamy wpływu. Część internautów odwiedza sklepy internetowe jedynie w celach informacyjnych, a włożenie produktu do koszyka służy np. podsumowaniu ceny lub sprawdzeniu opcji dostawy. W kontekście porzucania koszyków mówi się bardzo często również wtedy, gdy klient odkłada zakupy na później. W ostatnim czasie duże znaczenie ma również przeglądanie produktów na urządzeniach mobilnych i kontynuowanie zakupów na komputerach stacjonarnych.

Niestety efektu porzucania koszyków nie da się całkowicie wyeliminować. Warto jednak podjąć próbę zarówno zachęcenia klienta do dokonania zakupu w sklepie, jak i do ponownego odwiedzenia strony.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dlaczego Twój koszyk jest porzucany?

czas na przeczytanie: 2 min