strona internetowa

Written by

Dobrze zaprojektowana strona internetowa sklepu

Bez kategorii| Views: 80

Nawet inwestując wszystkie pieniądze w reklamę, nie ma gwarancji, że sprzedaż usług wzrośnie. Z kolei już sama obecność w sieci i przejrzysta strona internetowa, może być bardzo skutecznym narzędziem, by przyciągnąć nowych klientów.

 

Prostota i konkrety

Klient musi wiedzieć, że firma, której przegląda witrynę jest w stanie spełnić jego oczekiwania. Należy więc budować przekaz tak, aby od razu było wiadomo jakie usługi oferuje.

Dobra witryna z pewnością nie może opierać się na długich tekstach. Treści prezentowane na stronie muszą być krótkie i zwięzłe, szczególnie w jej górnej części. Odpowiada ona przecież za budowanie pierwszego wrażenia i powinna zachęcać, a nie odstraszać od jej dalszego przeglądania. Przewijając stronę w dół, treści może być stopniowo coraz więcej. Zasada ta nie oznacza natomiast, że nie ma w związku z tym żadnych granic. Najlepiej kiedy publikowane teksty będą miały około 10 zdań.

Jeżeli istnieje potrzeba, aby na stronie pojawił się jakiś dłuższy artykuł czy opis, wystarczy umieścić streszczenie, bądź początek tekstu, a pod nim możliwość rozwinięcia dalszej części artykułu np. klikając w odnośnik „czytaj dalej”. Zainteresowani tematem otrzymają pożądaną informacje, a cała reszta przeglądających uniknie „bombardowania tekstem”.

 

Strona internetowa, która informuje

strona internetowaIstnieją przypadki, kiedy bardzo trudno w zwięzły sposób opisać czym zajmuje się firma. W sytuacji kiedy marka posiada dwa lub więcej źródeł dochodu, należy zacząć od wymyślenia jednego hasła, które łączy je ze sobą.

Przewijając stronę w dół, użytkownik musi mieć wyraźnie oddzielone części poświęcone odrębnym ofertom firmy. Możliwością jest też zastosowanie przycisków przekierowujących do podstron odpowiadających tym ofertom. Najważniejsza jest jasność i przejrzystość przekazu. Klienci wchodząc na stronę nie mogą czuć się jak w labiryncie – powinni w prosty sposób dojść do tego, co zawiera i czego dotyczy.

 

Nie tylko słowa

Bardzo ważne dla pozytywnego odbioru strony, są odpowiednio dobrane zdjęcia. Choć można to uznać za banalne, okazuje się, że na potencjalnych klientów dobrze oddziałuje wizerunek uśmiechniętych ludzi. Dla przeglądających jest to sygnał, że kontakt kontrahenta z firmą potencjalnie może mieć pozytywny przebieg, a przecież na tym zależy obydwu stronom. Należy jednak pamiętać by nie przesadzić z ilością „uśmiechu” na stronie. Może to wzbudzić wątpliwości co do autentyczności przekazu.

Pozostając przy kwestiach wizualnych, istotny jest temat przycisku wzywającego do działania. Dzięki niemu użytkownik może zmienić się w klienta, a ruch na stronie w zyski. Odpowiednie rozmieszczenie takiego przycisku może sprawić, że przeglądający witrynę szybciej go zauważy, a co za tym idzie, chętniej z niego skorzysta. Wyróżnić można dwa najlepsze miejsca na jego umieszczenie. Jest to prawy, górny róg strony, bądź jej sam środek. Przycisk powinien być również w kolorze wyróżniającym się od reszty strony. Warto jednak pamiętać, że musi być zachowana proporcja, pomiędzy jego dobrą widocznością a nachalnością.

Jeżeli chcesz dokładnie się dowiedzieć co składa się na dobrą stronę sprzedażową, przeczytaj artykuł 5 warunków, które musi spełniać strona internetowa, by sprzedawała

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dobrze zaprojektowana strona internetowa sklepu

czas na przeczytanie: 2 min