przychody z e-commerce

Written by

Duże przychody z e-commerce dla LPP

Bez kategorii| Views: 232

Jedna z wiodących sieci sprzedażowych branży odzieżowej na polskim rynku, grupa LPP, zanotowała znaczący wzrost sprzedaży za ubiegły rok. W szczególności na uwagę zasługuje rekordowy wręcz wzrost wpływów z handlu elektronicznego – do 712 mln zł, co stanowi zwiększenie sprzedaży o 97,3% w stosunku do 2017 roku.

 

Dynamiczny rozwój e-commerce w LPP

przychody z e-commerceWedług raportu finansowego za rok 2018,  w należących do LPP sklepach stacjonarnych Reserved przychody zwiększyły się o 13,3 proc. (z 3,16 mld do 3,58 mld zł). Z kolei Cropp zanotował wzrost o ponad 5 proc. (do 1,12 mld zł), House o 14,1 proc. (do 920 mln zł), a Sinsay 29,3 proc. (do 789 mln zł). Na takie wyniki wpływ miał fakt zwiększenia powierzchni sklepowej o 9 proc. Aktualnie jednak posiadająca prawie 1800 sklepów w całej Europie grupa LPP najbardziej stawia na rozwój sprzedaży internetowej.

Na wzrost zysków z e-handlu  wpływ ma szereg czynników: marketingowa współpraca z blogerami i influencerami, czy niehandlowe niedziele w Polsce. Uzupełnieniem tych działań jest opracowana i przyjęta przez LPP strategia. Jak podkreśla prezes LPP Marek Piechocki, działy IT i e-commerce obecnie zatrudniają 350 osób, a większość rozwiązań informatycznych firma realizuje we własnym zakresie.

Na podstawie szczegółowych analiz, LPP postanowiło łączyć świat sprzedaży stacjonarnej z e-handlem i rozwijać wielokanałowość, czyli omnichannel. „Zrozumieliśmy, że nasze salony nie mogą być jednorodne, a przenoszenie narzędzi e-commerce do sklepów stacjonarnych da nam podstawy do stworzenia nowej jakości w naszym segmencie. Dlatego odchodzimy od myślenia osobno o sprzedaży stacjonarnej i online”- wyjaśnia Piechocki.

 

Przychody z e-commerce coraz większe

przychody z e-commerceNa efekty podejmowanych przez spółkę działań nie trzeba było długo czekać. W 2018 roku przychody ze sprzedaży internetowej wzrosły do 712 mln zł, czyli aż o ponad 97 proc. Z tego około 61 proc. wpływów z e-sklepów pochodziło z Polski. Pod koniec roku natomiast, sprzedaż przez internet w naszym kraju stanowiła już 12,3 proc. przychodów i ponad 10 proc. łącznych wpływów spółki.

Wszystko jednak wskazuje na to, że to dopiero początek ekspansji e-commerce. Ambitny plan spółki zakłada rozpoczęcie sprzedaży online w każdym kraju Unii Europejskiej i na Ukrainie. Wkrótce możemy spodziewać się także uruchomienia magazynu e-commerce w Rumunii. Ponadto, w ciągu najbliższego roku LPP planuje zainwestować pół miliarda na centra logistyczne, a na przełomie 2021 i 2022 roku otworzyć centrum dystrybucji w Brześciu Kujawskim.

Więcej informacji o wzroście wpływów sprzedażowych LPP można znaleźć tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Duże przychody z e-commerce dla LPP

czas na przeczytanie: 2 min