zakaz handlu

Written by

E-commerce zyskuje na niehandlowych niedzielach

Bez kategorii| Views: 263

O tym, że szansą dla sklepów internetowych może być zakaz handlu w niektóre niedziele w miesiącu, pisaliśmy jakiś czas temu – Zakaz handlu w niedziele a sklepy internetowe. Po pierwszych tygodniach wprowadzenia nowego prawa zaczynają pojawiać się analizy, które wskazują, że Polacy pomimo zakazu chętnie kupują.

 

Zakaz handlu w niedziele w e-commerce

Pierwsze analizy, które na bieżąco ukazywały się w mediach wskazywały na to, że Polacy  aktywnie spędzają wolne niedziele. Przyczyniła się do tego sprzyjająca ładna pogoda – według badań przeprowadzonych przez Selectivity na zlecenie Gazety Wyborczej aż 41% ankietowanych zdecydowało się spędzenie końcówki weekendu na łonie natury. W kolejnych tygodniach dało się napotkać liczne komunikaty prasowe, w których Polacy deklarowali, iż nie odczuwają potrzeby realizowania w dni wolne od handlu zakupów.

Właśnie ukazała się analiza całego poprzedniego miesiąca – pierwszego w którym zakaz handlu w wybrane niedziele zaczął obowiązywać. Z przeprowadzonego przez QuarticoON badania wynika, iż niedziele, w których obowiązywał zakaz handlu przyniosły 13% całości przychodów w skali całego miesiąca.

Różnica w obrotach jest również widoczna w sklepach, które oferują sprzedaż w dwóch kanałach – online i offline. To właśnie ten pierwszy generuje o 21% większy obrót w niedziele niehandlowe.

Widać więc, że wiosenna pogoda z pewnością sprzyja spędzaniu czasu poza domem. Nie oznacza jednak, że po powrocie do domu Polacy nie sięgają chętnie po swoje urządzenia w celu dokonania zakupów.

 

Chcesz przenieść swoją sprzedaż do kanału online? Sprawdź możliwości E-commerce.

 

Jak z zakazem handlu radzą sobie sklepy offline?

zakaz handlu2-3 dni w miesiącu wolne od handlu dla marketowych gigantów nie są wymarzoną sytuacją. Nie dziwią więc w niehandlowe tygodnie przedłużone godziny pracy w piątki i soboty. Nie są to jedyne metody na odrobienie strat. Dla przykładu Biedronka wprowadziła możliwość zakupu towarów, których cena pomniejszona jest o podatek VAT. Zniżki zaczynają się od 5%, przez 8%, po 25% – w zależności do kategorii produktu.

Z kolei największy konkurent Biedronki, Lidl, decyduje się na przeceny wybranych 150 produktów. Oferta obejmuje zarówno dział spożywczy, jak i towary przemysłowe, odzież czy sprzęt AGD.

 

Podsumowanie

To, jaki wpływ zakazu handlu będzie miał na sektor e-commerce z całościowo będzie można poddawać szczegółowej analizie po upływie co najmniej kilku miesięcy. Niemniej jednak bieżące analizy pokrywają się z wcześniejszymi prognozami – Polacy chcą kupować również w niedziele i robią to, a otwarty na tą szansę segment e-commerce im to umożliwia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

E-commerce zyskuje na niehandlowych niedzielach

czas na przeczytanie: 2 min