Ładowanie Wydarzenia

« Wszystkie wydarzenia

  • To wydarzenie minęło.

Analizy konkurencji, zachowań klientów i trendów rynkowych

Kwiecień 25, godz. 10:00 - Kwiecień 26, godz. 17:00

1590PLN

Uzyskaj 80% dofinansowania do tego szkolenia z Bazy Usług Rozwojowych PARP. Link do zgłoszenia znajduje się tutaj.

1. Nowe strategie konkurencji – jak budować przewagę rynkową

  • Wprowadzająca gra szkoleniowa ilustrująca punkty widzenia słynnych menedżerów na tworzenie skutecznych strategii konkurencji
  • Nowe sposoby budowania strategii konkurencji – dlaczego Amazon wyprzedził Wall-Mart a Uber ma wartość wyższą niż General Motors
  • Klasyczne i nowe strategie konkurowania na rynku – które z metod zachowały aktualność, a które zostały zastąpione nowymi

Już od początku spotkania mocno zaangażujemy Państwa w zajęcia dzięki bardzo inspirującej wprowadzającej grze szkoleniowej przedstawiającej strategie konkurencji z punktu widzenia najbardziej znanych na świecie menedżerów. Dodatkowo poznamy – na konkretnych przykładach – nowe sposoby budowania przewagi konkurencyjnej na rynku

2.  Strategiczna gra symulacyjna COMPETITION STRATEGY

  • Aktywne przećwiczenie możliwości planowania i realizacji konkretnych strategii konkurencji na dynamicznie rozwijającym się symulowanym rynku
  • Weryfikacja obranych metod budowania przewagi konkurencyjnej – feedback i porównanie metody konkurowania na tle innych zespołów
  • Praktyczne sprawdzenie tworzenia kompleksowej strategii konkurencji – od analizy rynku poprzez wybór modelu konkurowania aż po jego weryfikację praktyczną oraz ocenę efektywności wdrażanych działań
  • Omówienie wyników symulacji rynkowych wraz z praktyczną ilustracją realizowanych strategii konkurencji – model działań rynkowych której konkretnie firmy wybrały poszczególne zespoły oraz analiza wskaźnikowa wybranych strategii

Symulacja rynkowa COMPETITION STRATEGY to jedna z największych atutów proponowanych warsztatów. Rywalizujące ze sobą zespoły dysponować będą identycznymi budżetami, a ich zadaniem jest zaplanowanie i wdrożenie strategii konkurencji, pozwalających na zwiększenie wartości zarządzanych firm. Sukces  w symulacji zależy od indywidualnego (i zespołowego) potencjału w zakresie kreowania i skutecznej realizacji strategii konkurencji – dzięki porównaniu sposobów działania różnych zespołów w dyskusji przeanalizować będzie można atuty i słabości różnych sposobów konkurowania na rynku.

3. Analiza trendów rynkowych i zachowań konsumentów

  • Segmentacja klientów – ocena rynkowa wartości poszczególnych segmentów, dopasowanie do nich produktów i usług
  • Rozpoznanie postaw i zachowań grup z różnych segmentów
  • Mierzenie zachowań klientów – zewnętrzne i wewnętrzne źródła informacji
  • Śledzenie zmian rynkowych, monitorowanie mody, trendów społecznych
  • Mierzenie satysfakcji klientów – cykliczne i ciągłe
  • Monitorowanie standardów obsługi klienta
  • Monitoring zachowań klientów w internecie

4. Opracowywanie analiz konkurencji w praktyce

  • Specyfika i typy komunikacji marketingowej na różnych rynkach: FMCG, B2C, B2B oraz w zależności od sytuacji rynkowej, cyklu życia produktu – case study/dyskusja
  • Symulacyjna gra strategiczna z zakresu zarządzania strategią i komunikacją marketingową nowego produktu/usługi
  • Komunikacja marketingowa on-line i off-line – wzajemne powiązania
  • Współpraca z agencjami reklamowymi i domami mediowymi w praktyce

W tej części zajęć uczestnicy warsztatów będą mogli przeprowadzić analizy pozycji konkurencyjnej swoich firm, produktów i marek – jako tło do analiz wykorzystamy ocenę konkurencyjności znanych światowych marek. Wykorzystywane narzędzia to gotowe modele i systemy (w Excelu i jako gotowe szablony Power Point) do wykorzystania w codziennej pracy zawodowej. Zajęcia realizowane będą 
w formie grywalizacji – po prezentacji strategii głosować będziemy na najlepiej oceniane rozwiązania.

5. Strategie konkurowania na rynku jako praktyczna mapa strategii (profil strategiczny firmy)

  • Strategie rozwoju (produkt-rynek)
  • Strategie STP (segmentacja-targeting-pozycjonowanie)
  • Strategiczne opcje w zakresie rozwoju produktu i marki oraz polityki cenowej
  • Strategie budowania przewagi rynkowej dzięki komunikacji i sprzedaży
  • Strategie konkurowania w nowych mediach (push/pull, inbound marketing, lead generation, big data, performance marketing i in.)
  • Wdrażanie i mierzenie efektów wybranych strategii konkurencji

Ważną częścią warsztatów będzie mapowanie strategii – tj. tworzenie spójnego profilu strategicznego swojej firmy, produktu czy marki. Poznamy metody przekładania wybranej strategii konkurencji na działania taktyczno-operacyjne

6. Case-studies sprawdzonych metod konkurowania na rynku i budowania skutecznych strategii konkurencji

  • Strategie skutecznego konkurowania na rynku w rekomendacjach słynnych ekspertów i menedżerów – jak wykorzystywać sukcesy i błędy innych w budowaniu przewagi konkurencyjnej
  • Prawa marketingu i konkurencji (A. Ries, J. Trout) – barwna ilustracja metod budowania przewagi rynkowej (kilkadziesiąt omówionych case-studies)
  • Sukcesy w budowaniu strategii konkurencji na rynku polskim – od kogo możemy się uczyć i czerpać inspiracje
  • Przewodnik po tworzeniu od A do Z skutecznych strategii konkurencji dla każdego z uczestników warsztatów

Atrakcją ostatniej części warsztatów będą barwne case studies (ilustrowane graficznie i filmowo) przedstawiające firmy, produkty i marki wdrażające sprawdzone strategie konkurowania na rynku. Na zakończenie warsztatów każdy z uczestników otrzyma przewodnik prezentujący od A do Z jak analizować, planować oraz wdrażać strategie konkurencji w codziennej pracy.

Szczegóły

Start:
Kwiecień 25, godz. 10:00
Koniec:
Kwiecień 26, godz. 17:00
Koszt:
1590PLN
Strona internetowa:
https://szkoleniaatrium.pl/szkolenie/event/skuteczne-strategie-konkurencji/

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
Telefon:
607 710 797
Email:
szkolenia@szkoleniaatrium.pl
Strona internetowa:
https://szkoleniaatrium.pl/

Miejsce

Al. Jana Pawła II 27 00-867 Warszawa