AdWords

Written by

Google usuwa reklamy

Bez kategorii| Views: 380

Usuwanie złośliwych reklam to polityka Google, która została w wdrożona w ramach Coalition for Better Ads. Zasięg działań zaczyna zataczać coraz szersze kręgi.  Dowiedz się jak reklamować, by przekaz reklamowy nie został uznany za złośliwy.

 

Google rozprawia się z reklamą

1,7 mld w 2016 r. i 3,2 mld  w 2017 r. – tak plasuje się statystyka dotycząca liczby skasowanych reklam w wyszukiwarce Google. By zobrazować rozmiar tej skali najlepiej wyobrazić sobie, że to ponad 100 reklam, które znikają z sieci… na sekundę! Oczywiście na cenzurowanym znalazły się jedynie te treści reklamowe, które uznane zostały za „złośliwe”.

Takie miano nadawane jest tym komunikatom, które wprowadzają odbiorców w błąd. Również takie praktyki jak wyłudzanie informacji czy kierowanie na podejrzane witryny nie są przez Google mile widziane.

Jednak nie tylko same reklamy zniknęły z internetowej przestrzeni. W zeszłym roku usuniętych zostało 90 tys. stron oraz 700 tyś. aplikacji mobilnych. W większości przypadków zarówno te pierwsze, jak i drugie zawierały złośliwe oprogramowanie lub próbowały takowe zainstalować na urządzeniach odwiedzających. Skutki naruszenia wytycznych postawionych przez Google odczuli również sami wydawcy, a konkretnie 320 tys. z nich, próbujący obejść nowe zasady.

 

Jakie reklamy nie są mile widziane przez Google?

AdWordsSam rynek e-commerce nie podlega bezpośrednim zmianom w regulacji. Jednak warto jest mieć na uwadze, że Google określiło jakiś czas temu jakie reklamy są według nich reklamami o wysokiej jakości i odnoszą się one do wszystkich branż. Na cenzurowanym znalazły się przede wszystkim te treści, które określić można jako „mocno irytujące”.

Niezbyt mile widziane są zatem pop-up’y oraz te zajmujące znaczną część strony www (więcej niż 30%), video samodzielnie włączające dźwięk po włączeniu strony oraz migające reklamy graficzne.

Na szczęście system klasyfikowania i usuwania reklam jest wieloetapowy. System ocenia czy dana strona zawiera złośliwe reklamy, a następnie pozwala na naniesienie poprawek, jeśli owe treści reklamowe zostaną za takie uznane. Następnie informuje on wydawców o zaistniałej sytuacji. Po naniesieniu niezbędnych poprawek można zgłosić swoje treści reklamowe do ponownej weryfikacji.

 

Kryptowaluty niemile widziane

O tym, że ten rewolucyjny system płatniczy jest w świecie finansów prawdziwą rewolucją, pisaliśmy jakiś czas temu: Kryptowaluty w e-commerce. Niestety nie jest on pozytywnie postrzegany w świecie reklamy. Do połowy 2018 roku Google chce całkowicie usunąć reklamy związane z kryptowalutami. Podobny krok wykonał Facebook, który ogłosił zakaz reklamowania „produktów finansowych i usług często powiązanych z wprowadzającymi w błąd praktykami”, mając na myśli przede wszystkim kryptowaluty.

 

Podsumowanie

Będąc niezbyt biegłym w kreowaniu przekazów reklamowych, warto jest zasięgnąć wiedzy specjalistów AdWords. Jeśli jednak chcesz samodzielnie obsługiwać reklamę swojego sklepu, pamiętaj o możliwości zweryfikowania swojej reklamy w zasadach AdWords.

One Response to " Google usuwa reklamy "

  1. Paweł napisał(a):

    Bardzo dobre posunięcie ze strony Google, obecnie większość serwisów informacyjnych tak jest „napakowana” reklamami, że bez wykorzystania AdBlocka lub podobnej wtyczki nie da się spokojnie przeczytać artykułu 🙂

    Może dzięki temu przynajmniej część natrętnych reklam zostanie usunięta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Google usuwa reklamy

czas na przeczytanie: 2 min