mobile

Written by

Inwestuj w mobile – tam są Twoi klienci

Bez kategorii| Views: 249

M-commerce to jeden z najważniejszych trendów ostatnich miesięcy. Szybko rosnące statystyki, jak i regulacje ze strony Google są potwierdzeniem stwierdzenia, że strony, które nie podążają za tym nurtem, nie mogą liczyć na wysokie konwersje. Zjawisko to postanowiła zbadać i usystematyzować agencja Spicy Mobile.

 

Aplikacje mobilne interesują klientów

Wydawanie gazetek z ofertami to praktyka z której na pewno nieszybko zrezygnują największe sieci handlowej. Jednak aplikacje mobilne dają nie tylko o wiele szerszy zakres informacji o asortymencie, ale również oferują dodatki w postaci dodatkowych zniżek czy kodów rabatowych.

Taki system sprzedaży w 2016 r. obrała sieć drogerii Rossmann. Jednak dopiero ubiegły rok pokazał jak duże jest zainteresowanie klientów w tym aspekcie. Zasięg aplikacji na początku zeszłego roku wynosił 0,4%, by w grudniu osiągnąć aż 14%. Nie jest to co prawda wynik pozwalający na wyprzedzenie OLX (17%), Allegro (14%) czy AliExpress (11%) (Źródło: Przegląd trendów na rynku mobilnym). Niemniej jednak pokazuje jak przemyślanie połączenie strategii online z offline może wpłynąć na preferencje konsumenckie.

 

Mobile w procesie zakupowym

mobileRaport wskazuje, iż klienci bardzo chętnie wykorzystują urządzenia przenośne do zapoznawania się z ofertą sklepów, porównywania cen czy poszukiwania informacji o produktach. Media społecznościowe stanowią ważny element zarówno w kontakcie z markami, jak i w celu poszukiwania rabatów i zniżek.

To, w czym nadal widać nieznaczną dozę konserwatyzmu, to fakt, iż mobile to nadal jeden, ale nie jedyny z elementów w procesie zakupowym. Pomimo, iż znaczna część odbywa się po jego stronie, to właśnie komputery stacjonarne są tym urządzeniem, na którym dokonywany jest ostateczny zakup.

Sprawdź aplikacje mobilne szyte na miarę: Aplikacje mobilne

 

Mobilne weekendy

Opublikowany niedawno raport Gemius również wskazuje na rosnącą siłę rynku mobile. W lutym br. 4 na 10 użytkowników internetu w weekendy łączyło się za pomocą urządzeń przenośnych. 42% internautów przeglądało sieć wyłącznie w ten sposób.

Ponadto analiza wskazuje trendy jakim powinni przyjrzeć się szczególnie właściciele sklepów internetowych. Okazuje się, że kobiety w zeszłym miesiącu o wiele chętniej przeglądały e-sklepy, niż mężczyźni. Ponadto na przestrzeni całego miesiąca aż 4,5 mln Polek korzystało ze stron związanych z e-commerce (np. porównywarki cen lub strony z aukcjami internetowymi). Tu jednak ciekawa zmana, bowiem panie o wiele mniej chętnie robią to w weekendy (średnio 2,7 mln kobiet). (Źródło: Analiza Gemius Polska).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inwestuj w mobile – tam są Twoi klienci

czas na przeczytanie: 2 min