-
Firma
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
e-Marketing
- Realizacje
-
Kariera
-
Kariera
- Marketing Manager
- Analityk Kampanii Marketingowych
- Analityk systemowy
- Programista .NET / C# (mid/regular)
- Programista .NET (junior)
- .NET Developer (praktyki)
- PHP developer (praktyki)
- Lead Copywriter
- Aplikacja spontaniczna
- Oferty pracy
- Staże i praktyki
- Dlaczego Ideo
- Poznaj nas
- Kontakt
- Warsztaty dla uczniów
- Dołącz do nas!
-
Kariera
- Kontakt
56% internautów realizuje zakupy w sklepach internetowych – tak wynika z opublikowanego właśnie raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”. Zbadane zostały również zachowania, jak i preferencje polskiego konsumenta w sieci.
Jak i dlaczego decydujemy się na zakupy internetowe?
Wyniki badania nie są zaskakujące, jeżeli chodzi o najczęściej wybierane produkty w sieci. Od lat przodują odzież, dodatki i akcesoria i nie wydaje się, aby trend ten w najbliższym czasie miał ulec zmianie. Ponadto nadal chętnie kupujemy książki, płyty, filmy czy bilety na wydarzenia kultualne np. do kina czy teatru.
Nadrzędnym powodem, który skłania konsumentów do kupowania online jest wygoda. Zakupy internetowe są nieskomplikowane, nie wymagają stania w kolejkach, są i nierzadko tańsze, aniżeli ich tradycyjny odpowiednik.
W badaniu widać również bardzo wyraźnie trend, który od dłuższego czasu nabiera na sile – zakupy internetowe realizowane poprzez urządzenia przenośne. Na pierwszym miejscu badani wymienili laptop z wynikiem 88%. 58% klientów deklaruje, że wykorzystuje w tym celu smartfon, a 21% tablet. Z komputera przenośnego korzysta 62% klientów.
Z resztą dalsze wyniki badania popierają tezę, że dostosowanie stron internetowych, a w szczególności sklepów, jest koniecznością. Wśród najczęściej wymienianych wad zakupów online jest właśnie niedostosowanie sklepów internetowych pod urządzenia mobilne lub brak aplikacji mobilnych. Starsze osoby widzą niedopracowania na zupełnie innych obszarach - gdy ścieżka zakupowa jest zbyt długa i konieczne jest przejście przez wiele jej kroków.
Dla 51% internautów atrakcyjna cena jest najważniejszym czynnikiem, który zachęca ich do realizacji zakupów w sieci. Ważne są również niskie koszty dostawy oraz pozytywne doświadczenia z przeszłości.
W grupie kupujących 54% stanowią kobiety.
Dlaczego nie kupujemy w internecie?
44% badanych zadeklarowało, że nie kupuje w sklepach internetowych w ogóle. Jako najważniejszy czynnik tej decyzji wskazują niemożliwość wcześniejszego sprawdzenia produktu osobiście. Co ciekawe, jako czynniki, które mogłyby wpłynąć na zmianę decyzji dotycząca zakupów w internecie wskazują: niższe ceny dostaw i produktów oraz szybsza dostawa. Jak widać większość z wymienionych jest zbliżona do czynników, które kupujący wymieniają jako największe zalety. Jako wady wymieniane są również przyzwyczajenia do tradycyjnej sprzedaży, obawy z gwarancją czy troska o bezpieczeństwo kart płatniczych.
Z kolei osoby niekupujące w sieci deklarują, że gdyby miały zacząć to robić, decydowałyby się na podobne produkty, które obecnie są wśród najczęściej kupowanych: książki, płyty odzież czy sprzęt RTV.
W grupie niekupujących 52% stanowią mężczyźni.
Średnie wydatki na zakupy internetowe
Patrząc na kategorie zakupowe po które sięgamy najczęściej, nietrudno się dziwić, że najwięcej wydajemy na obuwie – 299 zł miesięcznie. Na drugim miejscu są oczywiście odzież i dodatki z kwotą 224 zł. Na trzecim miejscu książki, płyty itp. – niemal 100 zł miesięcznie.
W każdej z tych grup produktowych najwięcej wydały osoby z wykształceniem wyższym.
Może zainteresują Cię także
Strony mobilne będą lepiej pozycjonowane - Mobile First Index
Trendy e-commerce - podnieś swoją sprzedaż
Klienci o nas
Przykłady naszych realizacji
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Centrum ustawień cookie
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Więcej informacji
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Polityka prywatności.