CTA

Written by

Jak projektować skuteczne CTA?

Bez kategorii| Views: 759

Wezwanie do działania na stronie internetowej pełni wiele funkcji – wskazuje użytkownikowi ważne informacje, zachęca do wykonania konkretnej akcji, a docelowo może przyczynić się do zwiększenia zysków w firmie. Obecnie każda strona internetowa (niezależnie do tego czy jest to sklep internetowy czy domena firmowa) muszą posiadać przyciski CTA. Podpowiadamy jak je tworzyć.

 

Od czego zacząć tworzenie CTA?

Przycisk Call To Action jest swego rodzaju komunikatem dla klienta lub użytkownika. Dlatego istotne jest wcześniejsze przeanalizowanie jakiego rodzaju czynności od niego oczekujesz. Przykładów może być wiele: kup, sprawdź, dołącz, pobierz, czytaj dalej itp. Jednak niekiedy samo zachęcenie do np. kupna pomimo umieszczenia go w zachęcającej grafice, może okazać się niewystarczające.

Pozytywnym dodatkiem będzie stworzenie wrażenia ekskluzywności. Tutaj również możliwości jest szeroka gama: tylko dla zarejestrowanych, edycja limitowana, dostęp premium itp. Dodatkową zachętą do zrealizowania założonych celów przez klientów jest zamknięcie CTA w ramach czasowych: ostatnie sztuki, wyłącznie dzisiaj, ostatnia szansa, do końca miesiąca itp. Badania wykazują, że klienci częściej podejmują decyzję o zakupie, jeśli nie mają nieograniczonego czasu na zastanowienie się. O wiele częściej w takim przypadku muszą pamiętać o danej ofercie. Sam fakt, iż mogą coś stracić działa motywująco.

 

Tajniki projektowania wezwania do działania

CTAMoże się wydawać, że projektowanie przycisków CTA to jedynie kwestia wyboru celu oraz odpowiedniego hasła. Tymczasem jest to proces, który jest o wiele bardziej złożony. Poniekąd dotyka on stref psychologicznych. Dlatego warto jest poznać kilka przydatnych trików, dzięki którym łatwiej będzie osiągać wyznaczone cele sprzedażowe lub biznesowe. Poradnik „Call to Action 101 [The Ultimate Guide To Get Your Visitors Clicking]” jest poradnikiem, dającym odpowiedzi na takie pytania jak:

  • Jaki rozmiar CTA wybrać?
  • Gdzie umieścić przyciski CTA?
  • Jaki kształt powinny mieć wezwania do działania?
  • Czy użyta kolorystyka ma znaczenie?

Szczególnie warto jest zapoznać się z ta publikacją, bowiem porady w niej zaprezentowane są na praktycznych przykładach, dzięki którym każdy e-commerce ma szansę mieć swoje działające CTA.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak projektować skuteczne CTA?

czas na przeczytanie: 2 min