kalendarz marketingowy

Written by

Kalendarz marketingowy na 2018 rok

Bez kategorii| Views: 793

Jednym z największych (i niestety najczęściej powtarzanych) błędów marketingowców jest brak zaplanowania działań. Niezależnie od charakterystyki biznesu, konieczne jest jasne wyznaczenie sobie celów. Przygotowany przez Ideo Force Kalendarz marketingowy 2018 na pewno będzie przydatnym narzędziem.

 

Dlaczego kalendarz marketingowy jest tak ważny?

W promocji sklepu jednym z najbardziej strategicznych działań jest rozeznanie do jakiego punktu zmierzamy oraz w jakim obecnie się znajdujemy. Taki plan pozwala w dużej mierze na konsekwencję, która w działaniach marketingowych odgrywa dużą rolę.

Ponadto analiza osiągniętych celów oraz realność wykonania tych zaplanowanych daje okazję do oceny własnej pracy. Może się okazać, że zakładane cele są trudne do zrealizowania, bądź te już wykonane nie przyniosły zakładanych wyników. Opracowanie nowych kierunków nie jest łatwe, ale im szybciej będą one wdrożone, tym mniej narażamy biznes na straty finansowe lub odpływ klientów.

 

Kalendarz marketingowy i Real Time Marketing

kalendarz marketingowyKalendarz marketingowy jest ściśle związany z pojęciem Real Time Marketing. To rodzaj promocji, która w szybki i ciekawy sposób (niekiedy śmieszny) „reaguje” na mające w danej chwili wydarzenia. Przykładów takich marketingowych zaczepek jest wiele. Można jednak zaplanować działania i komunikację z zakresu Real Time Marketingu. Dobrym przykładem są wakacje, które zdecydowanie są tematem chwytliwym i dobrze się kojarzącym. Działania promocyjne zahaczające o ten aspekt należy jednak wcześniej przemyśleć, co zostało sprytnie pokazane w Kalendarzu Marketingowym 2018.

 

Działania marketingowe a święta i eventy

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że pozornie błahe święta, takie jak np. matury 2018 są tematem mało lotnym i wąskim. Tymczasem nawet krótka analiza wskaże, że mogą się na nim wypromować sklepy kierujące swoją ofertę zarówno do młodych, jak i starszych. Uczniowie wchodzący w nowy życiowy etap na pewno będą chcieli się dobrze zaprezentować w nowym towarzystwie – tu szansę mają ubrania i elektronika. Z kolei rodzice, którzy zyskali nową przestrzeń w domu, mają w końcu okazję do np. przerobienia pokoju nastolatka na gabinet.

Takich przykładów jest naprawdę wiele. Niemal każda branża będzie w stanie wymyślić chwytliwą kampanię, na podstawie jednej wskazówki, jaką jest kalendarz marketingowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kalendarz marketingowy na 2018 rok

czas na przeczytanie: 2 min