reklamy online

Written by

Kreowanie skutecznej reklamy online

Bez kategorii| Views: 426

Reklamy online mają rosnące znaczenie w kontekście promocji firmy, idei oraz wydarzeń. Jednak ich kreacja nie jest rzeczą łatwą, szczególnie w obliczu coraz bardziej odpornych na nią odbiorców. Zjawisko skutecznego tworzenia reklam internetowych opisała Specjalistka ds. Marketingu Ideo – Gabriela Grata.

 

Rosnąca rola reklamy online

Wydatki na promocję w Internecie cały czas rosną (176 mln zł), nabiera na znaczeniu również sama jej wartość – wydanych 2,6 mld zł w ubiegłym roku. Sam proces wykreowania optymalnej reklamy online staje się z roku na rok coraz bardziej skomplikowany, ponieważ sami odbiorcy stają się na nią coraz bardziej odporni.

Aspekty związane z technikami reklamy oraz specyfika przekazu reklamowego, w zależności od wielkości firmy, poruszone zostały w artykule „Jak stworzyć skuteczną reklamę online?”. Publikacja ta jest przydatną wskazówką, w szczególności dla agencji interaktywnych, które z jednej strony starają się wybrać najbardziej trafne kanały dystrybucji reklamy, z drugiej optymalizując wydatki na te cele.

 

Dlaczego reklama online bywa nieskuteczna?

reklamy onlineWachlarz możliwości w odniesieniu do kreowania reklamy internetowej jest naprawdę szeroki. Jednak, by mówić o efektywności tego rodzaju przekazu, konieczne jest przede wszystkim należyte przygotowanie. Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest źle zdefiniowana grupa docelowa. W konsekwencji nawet duży budżet przeznaczony na ten cel, nie spowoduje, że reklama stanie się bardziej „klikalna” czy oglądana, ponieważ będzie adresowana do osób niezainteresowanych nią.

Drugim często popełnianym błędem jest niewłaściwy wybór słów kluczowych. Zazwyczaj są one zbyt ogólne lub ich nasycenie w przekazie reklamowym jest zbyt duże. Problemem jest tu również nieodpowiednie lokalizowanie lub wybieranie fraz tzw. „trudnych” i by przyniosły one efekty, konieczne jest poświecenie dużej ilości czasu i zasobów.

Na koniec warto pamiętać o tym, by przez cały czas kampanii online kontrolować jej przebieg. Bieżąca analiza da realny obraz tego, czy wyznaczone wcześniej parametry sprawdzają się w praktyce. Umożliwi to optymalizację kampanii w momencie, kiedy jej efektywność zacznie spadać. Dostosowanie odpowiednich komponentów lub usunięcie nieskutecznych elementów jest niezbędne, na drodze kreowania dających realne efekty działań reklamowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kreowanie skutecznej reklamy online

czas na przeczytanie: 2 min