kryptowaluty

Written by

Kryptowaluty w e-commerce

Bez kategorii| Views: 338

Nowe metody płatności wzbudzają wiele kontrowersji. I chociaż mówi się o nich w większości w niepochlebnych słowach, należy przyjąć fakt, iż są one wyraźnym symbolem przyszłości. Czy zatem wykorzystanie ich sklepie internetowym stanie się niedługo standardem?

 

Kilka słów o kryptowalutach

Pierwsze waluty kryptograficzne, powstały w 2009 r. przez nieznanych autorów. Są one systemem księgowym, który opiera się na kryptografii. To pierwszy na świecie system finansowy, który powstał poza strukturami finansowymi.

Płatność walutą dokonuje się w sposób elektroniczny. Konieczne do tego jest dysponowanie wirtualnym portfelem, w którym gromadzone są kryptowaluty.

Jedną z największych zalet tej metody płatności jest to, iż nie ma możliwości wydania dwa razy tej samej waluty, podrobienia jej czy kradzieży, bowiem każda z nich opatrzona jest unikalnym kodem. Z kolei jedną z największych wad stanowi to, iż nie są one w żaden sposób regulowane. O ich wartości decyduje więc wolny rynek, co budzi wiele kontrowersji. Jest to również przyczyną bardzo dużej niestabilności bitcoina (najpopularniejszej waluty), który w jeden wieczór może stracić nawet 1/3 swojej wartości.

 

Płatność kryptowalutami w sklepie internetowym

O tym, że ta nowa i poniekąd nieokiełznana forma płatności wejdzie na stałe do obiegu można być przekonanym już teraz. Pomimo iż nie jest ona poddawana regulacjom, a niektóre kraje jej nie uznają, nie można zaprzeczyć faktom, iż już teraz ma realny wpływ na światową gospodarkę.

Czy zatem e-commerce powinien przygotować się na nadejście bitcoinów? Najwięksi gracze na pewno i co więcej, już o tym myślą. Świadczy o tym chociażby fakt, iż pod koniec zeszłego roku Amazon wykupił kilka domen związanych z kryptowalutami. Władze lidera branży e-commerce w oficjalnych komunikatach utrzymują zdanie, iż obecnie jest jeszcze zbyt mały popyt na tego typu płatności. Po co więc domena amazonbitcoin.com?

Kryptowaluty eskalują bardzo szybko na skalę globalną i ma wpływ na szeroki zakres dziedzin. Najlepiej obrazuje to historia brytyjskiej piosenkarki Lily Allen. Kilka lat temu wyznała, że w 2009 r. dostała propozycję zapłaty za występ bitcoinami, którą odrzuciła. Szacuje się, że gdyby wówczas na nią przystała, obecnie jej majątek przekraczałby miliard funtów, co zrobiłoby z niej jedną z najbogatszych kobiet w show-biznesie!

Rynek bardzo entuzjastycznie reaguje na wchodzące zmiany i co więcej – przygotowuje się na nie. Powstaje coraz więcej walut, tworzone są aplikacje umożliwiające przewalutowanie, powoli otwierane są sklep i usługi za które płacić można JEDYNIE bitcoinami (przykład: http://pizzaforcoins.com/), zaś pierwszy duży sklep (Overstock.com) uznający płatność w bitcoinach, zrobił to już w 2014 r.

kryptowaluty

Źródło: www.egifter.com

Oczywiście nie każdy klient sklepu internetowego może sobie pozwolić na zapłatę cyfrową walutą. Warto jednak mieć na oku to, jak rynek finansowy dynamicznie rozwija się w tym kierunku. Zainteresowanie kryptowalutami od 2016 roku zaczęło przybierać na sile, a same transakcje tą metodą płatności z 1,5% urosły do 6%.

 

Podsumowanie

Płatność kryptowalutami być może na przestrzeni kilku następnych lat ulegnie modyfikacji np. w postaci regulacji prawnych. Rozwój tej branży jest z drugiej strony bardzo dynamiczny. Dlatego gotowość do wprowadzenia takiej formy płatności w swoim biznesie powinna powoli rodzić się w umysłach managerów e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kryptowaluty w e-commerce

czas na przeczytanie: 3 min