RODO

Written by

Nazwa.pl wycofuje swoją ofertę z powodu RODO

Bez kategorii| Views: 270

Zdaje się, że kontrowersje są w jakimś stopniu wpisane w nowe unijne rozporządzenie. Od dawna mówi się o tym, że sposób w jaki mają być one interpretowane będzie definiowany głównie poprzez nakładanie kar. By tego uniknąć Nazwa.pl wycofała swoją ofertę, ale tylko w pewnym zakresie, co powoduje sprzeczne opinie.

 

Wymagany audyt RODO

Nazwa.pl poinformowała jakiś czas temu swoich klientów, iż są oni zobligowani do wykupienia audytu RODO. Jego zasadność wydaje się być słuszna, bowiem w świetle nowych rozporządzeń dbałość o działania zgodne z literą prawa jest szczególnie ważna. Przypominamy, że kary za naruszenie przepisów mogą wynieść od 10 do 20 mln euro lub 2% do 4% wartości rocznego obrotu światowego firmy. Z pewnością to te „kosmiczne” kwoty były przyczyną do zachowania ostrożności ze strony Nazwa.pl

Wracając do audytu RODO – to, co może budzić niepokoje to jego cena. Zespół specjalistów żąda za niego bowiem 2000 zł netto. Po jego pozytywnym wyniku właściciele sklepów są zmuszeni do płacenia co miesięcznego abonamentu, który został nazwany „powierzeniem przetwarzania danych osobowych” w wysokości 500 zł. Również netto.

Co zatem ze sklepami, które nie zdecydują się na takie warunki? „Brak zawarcia umowy Powierzenia Przetwarzania Danych Osobowych będzie skutkować zaprzestaniem świadczenia usługi sklepu przez nazwa.pl z dniem 25.05.2018 r.” – możemy przeczytać w oświadczeniu firmy.

 

Mniejszym sklepom już podziękujemy

RODOWymaganych przez Nazwa.pl kwot z pewnością nie da się zaliczyć do niskich i będą one szczególnie odczuwalne przez mniejsze sklepy. Nasuwa się więc pytanie – czy usługi Nazwa.pl są jedynie dla większych klientów? Sytuacja ta dyplomatycznie została przedstawiona przez zarząd firmy – rynek i tak dominowany jest przez dużych graczy takich jak Amazon, Allegro czy Zalando. Nie ma w nim zatem miejsca na mniejsze podmioty, które nie mogą pozwolić sobie na najnowsze rozwiązania technologiczne.

Nie słabną głosy, iż usługa jaką jest powierzenie przetwarzania danych w wielu hostingach oferowana jest za znacznie mniejsze kwoty, a nawet za darmo.

 

Kryzys wizerunkowy?

Czy zatem decyzja Nazwa.pl jest słuszna? Z pewnością jest to krok, który chroni markę przed ewentualnymi karami, których, powiedzmy sobie szczerze – boi się większość przedsiębiorców. Z drugiej strony nie można oprzeć się wrażeniu, że pozostaje swego rodzaju niesmak związany z tym, jak firma pokierowała całą sprawą.

Czy firmę czeka odpływ szerokiego grona klientów? Można się tego spodziewać, szczególnie, iż jest to jeden z największych rejestratorów domen i dostawca usług hostingowych w Polsce. Szacuje się, iż od 1997 r. z usług firmy skorzystało ponad 1 000 000 klientów, rejestrując ponad 3 500 000 domen i uruchamiając ponad 500 000 usług hostingowych.

Przypominamy, że RODO wchodzi w życie 25.05.2018.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nazwa.pl wycofuje swoją ofertę z powodu RODO

czas na przeczytanie: 2 min