Allegro

Written by

Nowe narzędzie analityczne na Allegro

Bez kategorii| Views: 262

Strategia, jaką obrało Allegro jakiś czas temu, czyli przywiązanie klientów przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości obsługi klienta jest kontynuowana. Po dużej zmianie, jaka miała miejsce w zeszłym roku czyli Allegro Smart!, przychodzi czas na nowe narzędzie analityczne dla sprzedawców.

 

Allegro wprowadza „Jakość mojej sprzedaży”

AllegroAnalityka tego, jak widziany jest biznes w oczach klientów nie jest nowością, jednak na największej polskiej platformie sprzedażowej takie działania do tej pory nie były oferowane. Właśnie ulega to zmianie – sprzedawcy już mogą korzystać z nowego wewnętrznego narzędzia analitycznego, jakim jest „Jakość sprzedaży”.

Działanie panelu jest proste – sprzedawca dzięki niemu może na bieżąco monitorować cztery najważniejsze aspekty działalności, a są to:

  • Opinie klientów
  • Jakość dostawy – liczba zrealizowanych przesyłek oraz szybkość ich realizacji
  • Jakość obsługi klienta – szybkość odpowiedzi na pytania, liczba prowadzonych dyskusji
  • Atrakcyjność oferty – wybór operatorów płatności, liczba ofert w Allegro Smart!

Jak twierdzi Allegro, tego typu dane i tak były zbierane poprzez wykorzystanie big data. Stąd decyzja o udostępnieniu ich sprzedawcom. Do tej pory część sprzedawców miała dostęp do części informacji dotyczących ich działań, np. o wysyłce. Nie posiadali oni jednak pełnego spectrum danych, które pozwoliłoby im na wyciąganie wniosków usprawniających cały łańcuch sprzedażowy.

Dodatkiem do całościowej oceny będzie 5-stopniowa skala oceniająca danego przedsiębiorcę. Będzie on porównywany do średniej, przez jedną z pięciu ocen: Super, Dobry, Neutralny, Wymaga poprawy i Nieakceptowalny.

 

Allegro jak Google

AllegroDlaczego sprzedawcy powinni dążyć do osiągnięcia wysokich wyników w zakresie obsługi klienta czy jakości sprzedaży? Przede wszystkim dlatego, że to właśnie ci, mogący poszczycić się  najbardziej zadowalającymi efektami, będą wyżej pozycjonowani w wynikach wyszukiwania. Można mieć wrażenie, że taka polityka przypomina nieco działania podobnie do Google, które obecnie wymusza usprawnienie stron internetowych pod względem treści, szybkości ładowania czy dostosowania pod urządzenia mobilne. A więc im lepiej zaprezentujesz się klientowi, tym lepiej zostaniesz wynagrodzony.

Tak prowadzona polityka jest korzyścią dla każdej strony – sprzedawcy będą mogli usprawnić szereg procesów, a docelowo skorzysta na tym klient, który otrzyma sprawnie działającą ścieżkę sprzedażową, od obsługi, po szybką wysyłkę.

Na chwilę obecną panel jest dostępny dla wszystkich sprzedawców, nie posiada jednak wszystkich docelowych funkcji. Narzędzie jest jeszcze w fazie projektowania i modyfikacji. Niektóre funkcje są dopiero przedstawiane jako zapowiedź, jednak docelowo staną się obowiązkiem. W pełni działająca analityka ma zostać w pełni wdrożona do końca bieżącego roku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nowe narzędzie analityczne na Allegro

czas na przeczytanie: 2 min