konwersja

Written by

Optymalizacja konwersji poprzez analizę danych

Bez kategorii| Views: 369

Badanie klientów w sklepach internetowych dostarcza nie tylko informacji na temat ich zachowania. To przede wszystkim źródło wiedzy, którą można praktycznie wykorzystać w celu podniesienia konwersji. By jednak ten cel osiągnąć, warto jest skorzystać z kilku praktycznych wskazówek.

 

Lepsza konwersja dzięki analizie zachowania klientów

Publikacja „Session replay for conversation rate optimization” autorstwa Justina Owingsa to przydatne dla wszystkich agencji oraz właścicieli sklepów internetowych case study. Jest zarazem przykładem na to, że podniesienie konwersji nie wymaga dużych nakładów pieniężnych, ani zasobów. Konieczna jest jednak rzetelna obserwacja naturalnych zachowań klientów oraz późniejsze wyciągnie wniosków.

Ponadto artykuł prezentuje konkretne (proste, acz skuteczne) rozwiązania, które dodatkowo można pobrać bezpośrednio ze strony. Metod śledzenia zachowania użytkowników jest wiele (np. badania User Experience, Eye Tracking) i każda z nich pozwala na zmierzenie innych aspektów.

Płynące z publikacji przesłanie jest jasne – owa analiza jest skuteczna tylko wtedy, gdy jej cel jest jasno i klarownie określony. Warte jest to pamiętania szczególnie podczas dokonywania analizy zebranych danych. Wówczas może się okazać, że pozornie proste rozwiązania i zmiany w Twoim sklepie internetowym mogą sprawić, iż konwersja znacznie wzrośnie i to w krótkim czasie.

Klient nie zawsze odwiedza sklep, w celu dokonania zakupu

konwersjaOptymalizacja sklepu i dostosowanie go pod oczekiwania klientów jest niezwykle istotne. Tym bardziej, iż wielu właścicieli e-sklepów uważa, że klient wchodzi na ich stronę z zamiarem dokonania zakupu. Okazuje się jednak, że podczas pierwszej wizyty w sklepie internetowym aż 45% klientów jedynie szuka informacji na temat produktów. 26% porównuje ceny, a 11% przegląda informacje o sklepie. Jedynie 8% konsumentów ma zamiar dokonania zakupu, pierwszy raz odwiedzając daną domenę. (Źródło).

Oczywiście zmiana zamiaru klienta jest rzeczą niezwykle złożoną, jednak nie jest to całkowicie niemożliwe. Rozwiązaniem może okazać się wprowadzenie nowego sposobu wyświetlania produktów, lepsze uwydatnienie okienka z wyszukiwaniem lub pomocne wskazówki, nawigujące do konkretnych produktów lub kategorii. Możliwości jest wiele i warto szukać tych najlepiej dopasowanych, pod swój e-biznes.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Optymalizacja konwersji poprzez analizę danych

czas na przeczytanie: 2 min