optymalizacja współczynnika konwersji

Written by

Jak optymalizować współczynnik konwersji?

Bez kategorii| Views: 506

Konwersja w świetle marketingu jest jednym z kluczowych aspektów, z drugiej zaś strony jednym z najbardziej złożonych, ponieważ dla każdego biznesu może to być inne działanie. Jedno jest jednak elementem stałym – ciągła konieczność optymalizacji współczynnika konwersji. O tym jak przygotować się i zrealizować to zadanie opisał Specjalista ds. e-commerce i marketingu w Ideo, Kamil Kardaś.

 

W opublikowanym niedawno artykule „Współczynnik konwersji i jego nieustanna optymalizacja” znalazło się sporo przydatnych dla każdego marketingowca wskazówek. Dzięki podaniu licznych przykładów oraz przez rozbudowany opis najważniejszych aspektów, możliwe jest praktyczne przełożenie ich na swój biznes.

Poruszona została jedna z najbardziej newralgicznych z perspektywy marketingowca kwestia, mianowicie określenie odpowiedniej dla siebie/biznesu konwersji oraz wyznaczenie sposobu jej mierzenia. Warto bowiem zauważyć, że konwersją może być szereg zachowań, jakie są oczekiwane względem użytkowników, np.:

  • Zarejestrowanie się/założenie konta na stronie
  • Wyświetlenie określonej ilości podstron
  • Zrealizowanie zakupów
  • Spędzenie określonej ilości czasu na stronie

Co szczególnie ważne w artykule podane zostały konkretne przykłady, które opisują dokładnie jakie działania należy podjąć, by podnieść współczynnik konwersji, jak również wymienione zostały komponenty, które wpływają na to zjawisko (np. umieszczenie przycisków CTA, szybkość ładowania strony czy rozmieszczenie najważniejszych dla użytkownika informacji).

optymalizacja współczynnika konwersji

Dlaczego optymalizacja konwersji jest ważna?

By jednak zacząć wdrażać podane w artykule informacje, istotne jest zrozumienie dlaczego optymalizowanie konwersji jest tak ważnym działaniem.

Przede wszystkim stała kontrola nad wynikami prowadzonych działań pozwala na obniżenie kosztów związanych z zarówno z pozyskiwaniem nowych klientów, jak i wydatkami związanymi z płatną reklamą. Adekwatnie do tego rozumowania wygląda zwiększenie przychodów firmy – dobrze zainwestowane wydatki szybko się zwrócą.

Ponadto należy wyjść z przekonania, że (niezależnie od ich charakteru) raz podjęte działania szczególnie rzadko są od razu trafne. Dodatkowo, nawet jeśli coś do tej pory się sprawdzało, z biegiem czasu może się zestarzeć i zdezaktualizować, a przecież konkurencja nie będzie stała w miejscu. Można więc wyjść z założenia, że optymalizacja konwersji to przede wszystkim rozwój biznesu.

Życzymy zatem miłej lektury, jak i pomyślnego optymalizowania współczynnika konwersji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak optymalizować współczynnik konwersji?

czas na przeczytanie: 2 min