Promocja produktów luksusowych

Written by

Promocja produktów luksusowych w e-commerce

Bez kategorii| Views: 167

Luksusowe dobra, to nie tylko sam produkt. Klienci, którzy są nimi zainteresowani, podejmując sprzedażowe decyzje, biorą pod uwagę całokształt – korzenie marki, jej historię i tradycję. Ich wybory nie są przypadkowe. Dlatego też Promocja produktów luksusowych wymaga specjalnego przygotowania i opracowania – w szczególności, jeśli chodzi o branżę e–commerce.

 

Jak promować marki luksusowe?

W artykule Content marketing w promocji dóbr luksusowych w e-commerce, content manager Ewelina Stachowiak przygotowała poradnik dotyczący dotarcia z ekskluzywnymi produktami do odbiorców. Jak wskazuje autorka, otwierając kanał komunikacyjny, na początek warto odpowiedzieć na pytanie, które luksusowe towary cieszą się największym zainteresowaniem. W tej kategorii królują przede wszystkim samochody, biżuteria, czy zegarki. Nie słabnie również zainteresowanie perfumami i kosmetykami z wyższej półki.

Powszechnie przyjęło się, że podstawowym źródłem informacji o luksusowych markach staje się Internet. Jest to o tyle ciekawe, że ten segment handlu przez długi czas nie był specjalnie obecny i zauważalny w sieci. Oczywiście rozwój technologii w sposób naturalny przyczynił się do zaistnienia marek luksusowych w branży e-commerce. Liderami w tej kategorii są tutaj Douglas, czy Gucci. Najlepszym świadectwem rosnącego zainteresowania polskiego konsumenta produktami  luksusowymi są wyniki polskiego e-sklepu Sephora. Po 5 latach działalności to e-commerce, który generuje największy przychód, w całej Grupie Sephora. Liczba odwiedzin w 2018 r. wrosła o 60% rok do roku. Kluczem tego sukcesu jest przede wszystkim wprowadzenie marek z wyższej półki, które zanim trafiły do sklepów stacjonarnych, były dostępne online. Warto zaznaczyć, że Sephora należy do koncernu Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH), który jest największą korporacją działającą w sektorze dóbr luksusowych.

 

Charakterystyka klienta marek luksusowych

Promocja produktów luksusowychPromocja produktów luksusowych powinna skupiać się na potrzebach konsumentów, którzy nie skupiają się wyłącznie na ich cechach jakościowych. To klienci wpływowi, zamożni i świadomi własnej wartości. Poprzez korzystanie z określonych marek tworzą swoją tożsamość, stają się częścią elitarnej, wybranej grupy. Uważają, że są wyjątkowi i na takie traktowanie jako klienci w pełni zasługują. Oczekują, że każda informacja, czy treść o danym produkcie będzie dostosowana do ich indywidualnych potrzeb i oczekiwań.

Dlatego też, content powinien odwoływać się do uczuć, emocji i stwarzać wrażenie dobranego idealnie dla konkretnej osoby. Z indywidualnymi cechami charakteru i bagażem doświadczeń. Istotną kwestią jest także to, aby treści były kategoryzowane ze względu na płeć. Na pewne aspekty bowiem będą zwracać uwagę kobiety, a co innego ważne jest z męskiego punktu widzenia. Dotyczy to zarówno samych treści reklamowych, czy prezentacji produktu.

 

Nawiąż dialog z klientem

Tworząc treści do promocji ekskluzywnych dóbr w e-commerce należy pamiętać o starać się opowiedzieć historię, zbudować wrażenie wyjątkowości oraz nawiązywać do filozofii marki. Content marketing w tym przypadku musi bazować także na przekazie, że luksusowe produkty nie mają nic wspólnego z chwilową modą. Buduje to wśród klientów poczucie, że sięgając po określoną markę – jednocześnie zapewniają sobie prestiż i szacunek otoczenia.

Promocja produktów luksusowychNatomiast informacje, kierowane do grupy docelowej powinny być rzetelne, zweryfikowane, odwoływać się do konkretnych danych i profesjonalnej wiedzy. Autorka artykułu podkreśla, że formą, która sprawdza się w reklamowaniu luksusowych dóbr jest video. Krótki film może być  prezentacją produktu, poradnikiem lub tutorialem. Materiał video powinien być atrakcyjny i dynamiczny. Jest to tym bardziej istotne, biorąc pod uwagę, fakt, że video jest obecnie najbardziej dynamicznym trendem i  przeważa nad słowem pisanym. Warto zatem wzbogacać katalogi produktowe w sklepie internetowym o tego rodzaju multimedia. W prowadzeniu takich działań na rynku zdecydowanie przoduje chociażby marka Estee Lauder.

Chcąc zaplanować przemyślaną i efektywną strategię i zbudować content idealnie dostosowany do konkretnego odbiorcy, nie można zapomnieć o wnikliwej analizie i zbadaniu potrzeb konsumentów. Wówczas jest możliwe stworzenie kampanii, odpowiadającej oczekiwaniom nawet najbardziej wymagającego klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Promocja produktów luksusowych w e-commerce

czas na przeczytanie: 3 min