przepływ użytkowników

Written by

Przydatne narzędzia e-commerce, które usprawnią przepływ użytkowników

Bez kategorii| Views: 307

Proces zakupowy to jak sama nazwa wskazuje… proces. Rzadko, a nawet można się pokusić o stwierdzenie, że nigdy, nie jest pozbawiony przemyśleń ze strony konsumentów. Zachęcenie ich do kupna to jedna strona medalu, jednak ułatwienie im zrealizowania tej czynności to zupełnie co innego. Oto kilka przydatnych funkcjonalności, podane na konkretnych przykładach, które sprawdzą się w każdym e-sklepie i zwiększą przepływ użytkowników.

 

Przeszkody na ścieżce zakupowej

Źle zaprojektowany sklep internetowy jest problemem, który nie tylko wpływa na generowanie niskich przychodów, ale również ma znaczenie w kontekście postrzegania samej marki. To przede wszystkim udręka dla samych klientów, którzy nie są w stanie łatwo i szybko zrealizować założonych celów. Dlatego o pewne elementy dobrze jest zadbać jeszcze przed uruchomieniem platformy.

przepływ użytkownikówNiezwykle trudne, a zarazem sprytne jest dodawanie elementów, które z jednej strony będą wskazywały funkcjonalności, z których potencjalnie będą chcieli korzystać, a z drugiej będą realizować cele marketingowe sklepu. Dobrym przykładem takich praktyk jest proponowanie klientom ostatnich sztuk produktów, jako atrakcyjnych dla klienta, na podstawie dokonanego przez niego wyboru zakupowego. Z drugiej strony mogą to być towary średnio sprzedające się. Jednak poczucie pilności czy uciekającej sprzed nosa oferty, może przyczynić się do bardziej przychylnego spojrzenia przez nich na proponowane produkty.

 

Usprawnij przepływ użytkowników  

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, zajrzyj na przygotowaną przez Bena Davisa listę „93 ecommerce UX features that create user flow”. Została ona podzielona na funkcjonalności w zależności od poszczególnych elementów sklepu internetowego:

  • Strona główna
  • Listy produktów
  • Strona produktu
  • Koszyk
  • Dane

Szczególnym udogodnieniem jest fakt, iż wszystkie rozwiązania podane są na konkretnych przykładach, z każdorazowym uzasadnieniem ich wykorzystania. Taki układ sprawia, że listę można od razu przełożyć na elementy na własnej stronie internetowej.

Wdrażając nowe rozwiązania miej jednak zawsze na uwadze, że dodajesz je przede wszystkim dla swoich stałych i potencjalnych klientów, a nie tylko w celu zwiększenia swoich zysków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przydatne narzędzia e-commerce, które usprawnią przepływ użytkowników

czas na przeczytanie: 1 min