Checklista - bezpłatny PDFAnaliza przedwdrożeniowa - 100 pytań do dobrego wdrożenia PIM

Sprzedawaj na Instagramie

Instagram wprowadza funkcjonalność, dzięki której ma szanse stać się pełnoprawnym kanałem sprzedażowym dla e-commerce.
Daniel Kazanecki
Daniel Kazanecki
Creative and Content Manager
Darmowa konsultacja

Instagram to aplikacja, która wykazuje jeden z największych wzrostów pod względem użytkowników. Ten potencjał ilościowy oczywiście przekłada się na korzyści biznesowe, które w Polsce mogą być wykorzystane względem ponad 2,5 mln osób. Szczególnie, że portal ciągle się rozwija, a arsenał narzędzi dla biznesu ciągle się powiększa.

Biznes na Instagramie

Trzeba przyznać, że Instagram traktowany jest z dystansem przez polskich przedsiębiorców. Z jednej strony panuje przekonanie o jego małych możliwościach jeśli chodzi o sprzedaż produktów lub usług. Z drugiej brakuje czasem pomysłów jak efektywnie go wykorzystać. W  konsekwencji, firmy decydują się na profil na Facebooku, z którym statystyczny polski odbiorca jest bardziej zaznajomiony.

Społeczność Instagrama dynamicznie rośnie. W Polsce mamy tylko 2,5 mln użytkowników. Jednak ogólne statystyki robią wrażenie, bo sama firma poinformowała niedawno, że miesięcznie portal odwiedza miliard użytkowników!

Częstym argumentem podnoszonym przeciwko włączaniu Instagrama do firmowych kanałów komunikacji, jest wydłużona ścieżka zakupowa jaką musi pokonać konsument. Brak aktywnych linków w postach, niewygodny sposób przeglądania komentarzy, jeden odnośnik w biogramie na profilu marki… Nic dziwnego, że przedsiębiorcy pytają „jak użytkownicy mają dotrzeć do mojego sklepu”? Teraz jednak to się zmienia.

Wzrost ilości użytkowników Instagram; grafika: TechDyno; źródło: socialpress.pl

Zrób zakupy na Instagramie!

Nieprawdopodobne staje się możliwe! Instagram wprowadza funkcjonalność, dzięki której ma szanse stać się pełnoprawnym kanałem sprzedażowym dla e-commerce. W zeszłym roku w aplikacji uruchomiono Funkcję Zakupy, była ona jednak dostępna wyłącznie dla wybranych krajów – niestety ten moduł nie obejmował naszego kraju. Teraz ma się to zmienić i sprzedaż produktów może odbywać się bezpośrednio w Instagramie na profilu marki. Wystarczy oznaczyć produkty na zdjęciach i gotowe!

Instagram jest medium wizualnym. Estetyczne zdjęcia, inspirujące posty, wizerunkowe grafiki – to one generują zaangażowanie odbiorców. Teraz dzięki Zakupom i produktom oznaczonym na zdjęciach otrzymujemy możliwość przekucia zaangażowania na konwersje.

Jak sprzedawać na Instagramie?

Procedura jest całkiem prosta. Należy połączyć konto firmowe na Instagramie ze Sklepem na Facebooku. Mając aktualną wersję aplikacji Instagram, po przejściu do swojego profilu, powinien być widoczny alert informujący o nowym narzędziu. Jeśli go nie będzie można uruchomić funkcję ręcznie wchodząc w Ustawienia / Zakupy i zatwierdzając odpowiedni katalog.

Istnieje pewna szansa, że te opcje mogą być niedostępne. Prawdopodobnie jest to spowodowane weryfikacją konta, które może potrwać nawet parę dni. Jeśli jednak wszystko działa, czas na przygotowanie postów produktowych. Po ich publikacji, powinna pojawić się dla użytkowników zakładka „Sklep” na profilu marki.

Czy jednak nowa funkcjonalność wywoła szturm firm próbujących sprzedać swoje produkty? Raczej nie. Tak samo, jak użytkownicy nie zaczną masowo kupować poprzez ten kanał. Niemniej jednak Zakupy na Instagramie stają się wartościowym dodatkiem do wachlarza działań sprzedażowych i marketingowych.

Źródło: blog Business Instagram

Kontaktuj się ze swoimi klientami

Twórcy aplikacji uporządkowali też nieco kwestie związane z wysyłaniem wiadomości prywatnych między użytkownikami a marką. Przede wszystkim przeniesiono korespondencję firmową z zakładki Oczekujące do głównego okna Instagram Direct. Dodano także podstawowe możliwości filtracji czy oznaczania jako „Ważne”. Nie jest to zbyt wiele, ale powinno wystarczyć, aby sprawniej zarządzać rozmowami z klientami.

Warto też pamiętać o możliwości wysyłania zdjęć lub filmów z poziomu głównej skrzynki, w odpowiedzi na zapytania użytkowników. Do dyspozycji mamy opcje dostępności takiego komunikatu – wyświetlony raz, dostępny przez 24h lub stale. Pozornie mało istotna funkcja w rzeczywistości daje ciekawe możliwości – np. wysyłanie poufnych informacji, ograniczone czasowo promocje.

Trwają obecnie testy nowej funkcjonalności – „szybkie odpowiedzi”. Dzięki nim zaoszczędzimy trochę czasu wysyłając użytkownikom gotowe wiadomości na najczęściej zadawane pytania.

Skrzynka odbiorcza Instagram Direct; źródło blog Business Instagram

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

Zmiany w Allegro – sprzedaż żywności i duży sojusz

13 czerwca 2018
Spekulacje dotyczące poszerzenia oferty internetowego lidera pojawiły się za sprawą zatrudnienia Jacka Palca na stanowisku dyrektora e-groceries.

Inwestuj w mobile - tam są Twoi klienci

11 maja 2018
Klienci bardzo chętnie wykorzystują urządzenia przenośne do zapoznawania się z ofertą sklepów, porównywania cen czy poszukiwania informacji o produktach.

Zapraszamy na bezpłatną konsultację

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas