strona produktowa

Written by

Strona produktowa

Bez kategorii| Views: 303

Strona produktu to jeden z najważniejszych elementów sklepu internetowego. To właśnie w jej obszarze zazwyczaj dokonywane są decyzje zakupowe. Dlatego dopracowanie tego aspektu e-commerce to nie tylko element wizerunkowy, czy estetyczny, ale przede wszystkim szansa na zmaksymalizowanie dochodów.

 

Co sprawia, że strona produktowa jest dobra?

Warto jest podzielić stronę produktową na kilka głównych elementów. Oczywiście absolutną podstawą jest sam produkt, bowiem to na nim skupia się cała uwaga konsumentów. Jego odpowiednie wyeksponowanie może mieć kluczowe znaczenie dla całego procesu zakupowego. Istotne jest zawarcie na podstronie odpowiedzi na wszystkie ewentualne pytania klientów, w odniesieniu do produktu. Tutaj niezwykle przydatny może okazać się właściwy opis produktu. Chociaż uznaje się, że obecnie czyta się coraz mniej, klienci bardzo często zwracają uwagę na zawarte w nim dane. Należy pamiętać, że opis produktu powinien być przede wszystkim ciekawy, ale również oryginalny. To również szansa na zamieszczenie kilku kluczowych słów, które dodatkowo wspomogą działania SEO.

strona produktowaNierzadko właściciele e-commerce zapominają o tym, by na stronie produktowej zamieścić swoje logo lub w ogóle w jakiś sposób zaznaczyć na jakiej stronie internetowej znajdują się konsumenci. Przyczyną tego rodzaju niedbalstwa jest przekonanie, że każdy klient doskonale zdaje sobie sprawę z tego, w jakim sklepie się znajduje. Tymczasem bardzo dużo wejść do sklepu jest generowanych poprzez wyniki wyszukiwania. Poszukując konkretnego towaru i znajdując go, klient wchodzi do sklepu bezpośrednio na stronę produktu. Znajdując to, czego szuka, może nie wejść na inne zakładki czy w ogóle na stronę główną sklepu. Dokona zakupu i sama marka sklepu niekoniecznie będzie dla niego oczywista. Dlatego zamieszczanie logo, wplecenie nazwy sklepu i w opis produktu czy zamieszczenie krótkiej informacji o sklepie to zdecydowanie dobry pomysł.

Oczywiście nie należy zapominać o niezwykle ważnej rzeczy, jaką jest grafika i układ strony. Z jednej strony elementy te powinny być atrakcyjne pod względem wizualnym, z drugiej nie należy zapominać o dostosowaniu strony pod względem User Experience. Takie badania warto jest przeprowadzać na wybranej grupie osób, które wskażą jakie elementy spełniają ich oczekiwania, a jakie nie działają tak, jak powinny.

 

11 wskazówek dla Twojego e-commerce

Te oraz inne porady znaleźć można we wpicie „How To Optimize Your Product Pages For More Sales: 11 Expert-Recommended Tips”. Ten krótki, napisany zwięzłym językiem poradnik odwołuje się do konkretnych przykładów odnośnie takich elementów jak:

  • Content marketing
  • Zrozumienie potrzeb konsumenckich
  • Opinii klientów
  • Zaprezentowanie produktu i jego cech poprzez fotografie

To praktyczne porady dla każdego właściciela e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Strona produktowa

czas na przeczytanie: 2 min