marketing

Written by

Świąteczny marketing dla e-commerce

Bez kategorii| Views: 37

Końcówka roku dla e-commerce jest pod względem sprzedażowym najlepszym czasem. Można co prawda liczyć na naturalny napływ klientów.  Wysoka sprzedaż nie jest jednak możliwa bez przemyślanego marketingu.

 

Czy Twój sklep jest gotowy na świąteczny marketing?

Reklama, remarketing czy uruchomienie kampanii opartej o content marketing nie może zostać wdrożone bez przygotowania samego sklepu. Szczególnie ważne jest zadbanie o ten aspekt jeszcze przed faktycznymi działaniami reklamowymi. Gdy Twój sklep zaczną odwiedzać tłumy klientów, wówczas o wiele trudniejsze, jeśli nie niemożliwe, będzie wprowadzanie jakichkolwiek zmian.

Przede wszystkim Twój sklep musi spełniać wymagania, które stawiają sami konsumenci. Kluczowa jest tutaj szybkość ładowania strony. Klienci opuszczają stronę, jeśli nie załaduje się ona w przeciągu 2 sekund. To bardzo szybko prawda? Przy dużym napływie konsumentów trudności z poprawnym i szybkim załadowaniem treści mogą być jeszcze większe. Nie trać klientów i zadbaj o sprawne ładowanie całej strony. Nie możesz zapomnieć, że poprawne wyświetlanie treści to również dostosowanie sklepu do urządzeń mobilnych.

 

Marketing oparty o słowa kluczowe

marketingNie tylko kwestia techniczna sklepu internetowego wpływa na sprzedaż produktów. To, jakie treści będą umieszczone na stronie jest równie ważnym aspektem. Konsumenci w tym czasie poszukują inspiracji na świąteczne prezenty. Przygotuj dedykowaną reklamę świąteczną lub stwórz specjalnie do tego celu dedykowany landing page.

Cały czas pamiętaj jednak o spójności przekazu, szczególnie w ujęciu content marketingu. Szczególnie jeśli zdążyłeś wypracować swój oryginalny sposób komunikatu z klientami.

 

Zapewnij sobie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania: Pozycjonowanie e-sklepu inaczej.

 

Świąteczne promocje

Pomimo zwiększonej chęci klientów do wydawania pieniędzy w tym okresie, przede wszystkim szukają oni niskich cen. Dlatego tak ważna jest obserwacja działań konkurencji, zwłaszcza w zakresie polityki cenowej. Jeśli jest to możliwe, warto jest zaoferować nieco niższe ceny, aniżeli w innych sklepach. Oczywiście cały czas należy pamiętać o rentowności biznesu. Czasem jednak nawet niewielkie zmiany cenowe mogą zapewnić zwiększone przychody.

Ważne są nie tylko same ceny, ale również obsługa klienta. Jeśli zatem możesz zapewnić próbki i gratisy lub całkowicie darmową dostawę, zrób to. Poszerzysz grono potencjalnych i zadowolonych klientów, a jednocześnie budujesz wizerunek sklepu, który oferuje nieco więcej niż inne.

 

Jak poprowadzić świąteczny marketing?

Właściwe przemyślenie i zaplanowanie kampanii marketingowej jest kluczem do udanej kampanii. Nie warto odkładać pewnych aspektów na później. W czasie największej sprzedaży najprawdopodobniej nie będziesz mieć czasu na wprowadzanie zmian czy wdrażanie nowych działań.

Jeśli zatem zależy Ci na właściwie poprowadzonej kampanii świątecznej, zapoznaj się z radami 10 przedświątecznych porad marketingowych. To praktyczne wskazówki, które sprawdzą się w e-commercie o każdej wielkości i z każdej branży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Świąteczny marketing dla e-commerce

czas na przeczytanie: 2 min