trendy konsumenckie

Written by

Trendy konsumenckie

Bez kategorii| Views: 329

Oczekiwania konsumenckie względem technologii niekiedy wykraczają poza sferę racjonalnych rozwiązań. Trzeba jednak przyznać, że nie brakuje takich, które choć na razie są życzeniem, z biegiem czasu mogą stać się realnym wdrożeniem. Prezentujemy kilka z nich.

 

Technologia bardziej ludzka

Kwestia uczłowieczenia rozwiązań technologicznych z jednej strony spotyka się z dużymi oczekiwaniami, z drugiej nie brakuje poważnych obaw. Konsumenci jasno wyrażają swoje opinie. Obsługa urządzeń powinna być łatwiejsza – poprzez dotyk, głos czy ekspresję emocji. Z drugiej jednak strony czują obawę i wyrażają niepokój względem oceny czy mają do czynienia z maszyną czy z człowiekiem.

Widać więc, że trendy konsumenckie to przede wszystkim dualizm. Dopóki technologia usprawnia życie np. w kwestii wykonywania pracy – wiele aspektów jest akceptowalnych. Jednak rozpoznawanie przez urządzenia ludzkich emocji i dostosowanie się do nich, to wkroczenie w drażliwą i niezbyt akceptowalną przez wielu użytkowników strefę.

Więcej na ten temat znajduje się w najnowszym wpisie 10 trendów konsumenckich na 2018 rok – czego oczekujemy?

 

Jaką rolę odgrywają trendy konsumenckie?

trendy konsumenckieKwestia trendów (niezależnie od tego czy mowa tu ogólnie o branży czy o konsumentach) jest swego rodzaju drogowskazem. Ciągła analiza oraz zapoznanie się z tym, czego oczekują oraz obawiają się konsumenci pozwala na łatwiejsze i przede wszystkim efektywniejsze planowanie oraz wdrażanie strategii sprzedażowych.

Trendy konsumencie to w dużej mierze proces długofalowy, jednak warto mieć na uwadze fakt, iż niekiedy wystarczy jedno wydarzenie, by nastroje uległy zmianie. Mogą to być rewolucyjne rozwiązania, zmiany w przepisach prawa, czy nawet wydarzenia pozornie niezwiązane z branżą e-commerce.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat trendów w e-commerce, zapraszamy do naszego poprzedniego wpisu: Trendy e-commerce na 2018 rok.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trendy konsumenckie

czas na przeczytanie: 1 min