blog

Written by

Trendy na 2018 rok, które powinieneś zignorować

Bez kategorii| Views: 320

Zdecydowanie warto jest śledzić przewidywania co do trendów  w branży. To z jednej strony rozeznanie odnośnie nowych narzędzi, ale również okazja do efektywniejszego planowania swojej pracy. Nie wiadomo co przyniesie czas, jednak nie wszystkie rokowania należy brać całkiem na poważnie. Oto przykłady czego nie należy brać całkiem na serio.

 

Blog zniknie na rzecz video

Trend video nabiera znaczenia od dłuższego czasu i faktem jest, że ta forma przekazywania treści jest obecnie dominującą. Popularność takich serwisów jak YouTube, Instagram ze znikającymi treściami, coraz większa ilość video na Facebooku to coś, co w zeszłym roku przodowało najbardziej.

Video jest tak bardzo popularne, ponieważ w natłoku informacji, jakie otrzymujemy nie ma po prostu czasu na to, by skupiać się na dłuższych formach. Tymczasem nie brakuje nowych twórców blogów, zaś pula osób, które utrzymują się jedynie z pisania tekstów stale rośnie. Co więcej, reklamodawcy nie oszczędzają na reklamie w tym sektorze i chętnie wykorzystują dostępne w nim możliwości.

blogPowstało zatem przekonanie, że blogowanie w niedługim czasie zostanie wyparte na rzecz video. Szanse co do takiego obrotu spraw są naprawdę niskie. Po pierwsze zbyt wielu ludzi nadal tworzy treści blogowe (szacuje się, że dziennie powstaje 2 miliony postów). Po drugie czytanie blogów nadal cieszy się dużym zainteresowaniem internautów. O ewentualnym scenariuszu, w którym blogi całkowicie znikają można będzie mówić, gdy sam trend zacznie notować tendencję spadkową, a nie, jak ma to teraz miejsce – zwyżkową.

Jak więc widać, warto jest postawić na content marketing np. w postaci bloga w swoim e-commersie, o czym było wspomniane w poprzednim wpisie „Content marketing dla małych sklepów

 

Trendy warte… zapomnienia

Nietrafne przewidywania na rok 2018 dotyczą nie tylko blogowania, ale również organicznych social media, dostosowania stron pod urządzenia mobilne czy Instagramu w pozycji lidera, względem innych social media. Więcej na ten temat można przeczytać w ciekawym artykule „11 Digital Marketing Predictions You Should Ignore for 2018

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trendy na 2018 rok, które powinieneś zignorować

czas na przeczytanie: 1 min