-
Firma
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
RozwiÄ…zania IT
-
RozwiÄ…zania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
RozwiÄ…zania IT
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- ZarzÄ…dzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- RozwiÄ…zania Enterprise
- Technologie
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
- Konsulting
- Realizacje
-
Kariera
- Kariera
- Dołącz do nas!
- Kontakt
Branża e-commerce rozwija się dynamicznie. Rok 2019 nie zostanie pod tym względem w tyle. Biorąc pod uwagę szybkie tempo zmian na rynku oraz pojawianie się nowych technologii, firmy będą musiały prześcigać się w pomysłach, aby sprostać oczekiwaniom klientów i wymaganiom narzucanym przez konkurencję.
Kto wyznaczy nowe trendy w e-commerce?
W ubiegÅ‚ym roku Å›wiatowy gigant na rynku e-commerce Amazon, tylko utwierdziÅ‚ wszystkich w przekonaniu, że w branży nie ma sobie równych. OsiÄ…gnÄ…Å‚ status najbardziej cennej marki. Jej wartość zostaÅ‚a wyceniona na 150 mld dolarów. Pomimo kontrowersji wokół warunków zatrudnienia w magazynach Amazonu, pozycja firmy wydaje siÄ™ niczym niezagrożona. Jeff Bezos chce iść za ciosem i w kolejnych latach zamienić przedsiÄ™biorstwo w caÅ‚y system usÅ‚ugowo – handlowy, z elementami rozrywki.
Na polskim podwórku w 2019 roku z pewnością nadal będzie dominować Allegro. Nie waha się ono bowiem korzystać ze swojej stabilnej pozycji lidera, przecierając kolejne ścieżki i wyznaczając nowe trendy w branży. Tak było chociażby w przypadku wprowadzenia Allegro Smart, czy połączeniu sił z platformą eBilet.pl.
Sztuczna inteligencja w służbie e-commerce
WedÅ‚ug badaÅ„ firmy Accenture sztuczna inteligencja w znaczÄ…cy sposób wpÅ‚ynie na rozwój amerykaÅ„skiej gospodarki, zapewniajÄ…c do 2035 roku zyski rzÄ™du 14 bilionów dolarów. Obecnie coraz trudniej jest nam sobie wyobrazić funkcjonowanie w wielu dziedzinach życia bez wszechobecnej automatyzacji. Wykorzystywanie sztucznej inteligencji staÅ‚o siÄ™ jednÄ… z dominujÄ…cych tendencji w sprzedaży internetowej i na pewno ten trend bÄ™dzie kontynuowany. Stosowanie odpowiednich algorytmów usprawnia procesy w e-handlu, zarówno od strony sprzedawcy, jak i kupujÄ…cego. Prezentowanie spersonalizowanych treÅ›ci, pojawianie siÄ™ wirtualnych asystentów, prognozowanie cen, czy zaawansowane wyszukiwarki – to tylko niektóre z udogodnieÅ„, które w dość szybkim tempie stajÄ… siÄ™ codziennoÅ›ciÄ… w e-commerce.
Obszarem, który w szczególności będzie się rozwijać w 2019 roku są systemy płatności oraz logistyka związana z transportem i dostarczeniem przesyłek. Jest to tym bardziej istotne, że nawet po bezproblemowej transakcji w sklepie, kłopoty z dostawą mogą skutecznie zniechęcić klienta i całkowicie zmienić pierwotne dobre wrażenie. Dlatego przedstawiciele branży pracują nad nowymi rozwiązaniami. Obecnie w fazie testów znajduje się projekt wykorzystywania w procesie dostawczym specjalnie przygotowanych dronów. O tej opcji mówi się już od dobrych kilku lat, jednak póki co, nie udało zamienić ambitnych planów w rzeczywistość. W grę wchodzą także ograniczenia prawne, ciężko zatem stwierdzić, czy w ogóle doczekamy się ery dostaw dronami.
Paczkomaty rosną w siłę
Kolejnym procesem, którego kontynuacjÄ™ bÄ™dzie można obserwować w 2019 roku jest dynamiczny rozwój sieci paczkomatów. Pozycja monopolisty na polskim rynku, jakim jest InPost może być delikatnie zagrożona. Poczta Polska bowiem zapowiada na bieżący rok prawdziwÄ… ekspansjÄ™ – uruchamiajÄ…c w Polsce tysiÄ…c paczkomatów w dość powszechnie obleganych miejscach, takich jak sklepy sieci Biedronka, czy dworce kolejowe. Jednak InPost nie pozostaje dÅ‚użny. DziÄ™ki dofinansowaniu z amerykaÅ„skiego funduszu KKR, w ciÄ…gu najbliższych kilku lat firma ma otrzymać wsparcie w wysokoÅ›ci 125 milionów euro. Kolejnym miejscem ekspansji InPostu sÄ… sklepy Lidla. Sieć zapowiada uruchomienie sprzedaży internetowej na przeÅ‚omie 2019 i 2020 roku, a zakupy bÄ™dzie można odbierać wÅ‚aÅ›nie w paczkomatach.
E-commerce w realu?
W dobie powszechnego używania smartfonów, niezwykle istotne jest także zapewnienie całkowitego bezpieczeństwa transakcji płatniczych. Z pomocą przychodzą tutaj innowacyjne systemy, wykorzystujące uczenie maszynowe. Ich zadaniem jest analiza działań użytkowników pod kątem nietypowych ruchów i podejrzanych zachowań, a co za tym idzie nieustanne udoskonalanie systemu bezpiecznych płatności.
Na przestrzeni ostatnich lat zdążyliÅ›my siÄ™ już przyzwyczaić do tego, że każdy aspekt życia znajduje swoje miejsce i odzwierciedlenie w sieci. Tendencja, która bÄ™dzie rozwijać siÄ™ w 2019 roku, to bez wÄ…tpienia wychodzenie e-commerce z internetu i bardziej bezpoÅ›rednia relacja z klientem. PrzykÅ‚adowo – platforma eObuwie.pl otworzyÅ‚a showroom. Stanowi on swego rodzaju przymierzalniÄ™ butów, które znajdujÄ… siÄ™ w regularnej sprzedaży internetowej. Klienci mogÄ… znaleźć konkretny model na ekranach inteligentnego zaplecza. NastÄ™pnie zostaje on dostarczany do przymierzenia w ciÄ…gu zaledwie kilku minut. Granica pomiÄ™dzy klientem internetowym, a stacjonarnym staje siÄ™ coraz bardziej pÅ‚ynna. Natomiast Å‚Ä…czenie tych dwóch rzeczywistoÅ›ci sprzedażowych z roku na rok przynosi wiÄ™ksze korzyÅ›ci.
Może zainteresują Cię także
Podsumowanie e-commerce w 2018 r.
Silne uwierzytelnianie czyli nowe przepisy dot. usług płatniczych
Klienci o nas
Przykłady naszych realizacji
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Centrum ustawień cookie
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Więcej informacji
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Polityka prywatności.