Trendy w e-commerce

Written by

Trendy w e-commerce w 2019 roku

Bez kategorii| Views: 249

Branża e-commerce rozwija się dynamicznie. Rok 2019 nie zostanie pod tym względem w tyle. Biorąc pod uwagę szybkie tempo zmian na rynku oraz pojawianie się nowych technologii, firmy będą musiały prześcigać się w pomysłach, aby sprostać oczekiwaniom klientów i wymaganiom narzucanym przez konkurencję.

 

Kto wyznaczy nowe trendy w e-commerce?

W ubiegłym roku światowy gigant na rynku e-commerce Amazon, tylko utwierdził wszystkich w przekonaniu, że w branży nie ma sobie równych. Osiągnął status najbardziej cennej marki. Jej wartość została wyceniona na 150 mld dolarów. Pomimo kontrowersji wokół warunków zatrudnienia w magazynach Amazonu, pozycja firmy wydaje się niczym niezagrożona. Jeff Bezos chce iść za ciosem i w kolejnych latach zamienić przedsiębiorstwo w cały system usługowo – handlowy, z elementami rozrywki.

Na polskim podwórku w 2019 roku z pewnością nadal będzie dominować Allegro. Nie waha się ono bowiem korzystać ze swojej stabilnej pozycji lidera, przecierając kolejne ścieżki i wyznaczając nowe trendy w branży. Tak było chociażby w przypadku wprowadzenia Allegro Smart, czy połączeniu sił z platformą eBilet.pl.

 

Sztuczna inteligencja w służbie e-commerce

Trendy w e-commerce Według badań firmy Accenture sztuczna inteligencja w znaczący sposób wpłynie na rozwój amerykańskiej gospodarki, zapewniając do 2035 roku zyski rzędu 14 bilionów dolarów. Obecnie coraz trudniej jest nam sobie wyobrazić funkcjonowanie w wielu dziedzinach życia bez wszechobecnej automatyzacji. Wykorzystywanie sztucznej inteligencji stało się jedną z dominujących tendencji w sprzedaży internetowej i na pewno ten trend będzie kontynuowany. Stosowanie odpowiednich algorytmów usprawnia procesy w e-handlu, zarówno od strony sprzedawcy, jak i kupującego. Prezentowanie spersonalizowanych treści, pojawianie się wirtualnych asystentów, prognozowanie cen, czy zaawansowane wyszukiwarki – to tylko niektóre z udogodnień, które w dość szybkim tempie stają się codziennością w e-commerce.

Obszarem, który w szczególności będzie się rozwijać w 2019 roku są systemy płatności oraz logistyka związana z transportem i dostarczeniem przesyłek. Jest to tym bardziej istotne, że nawet po bezproblemowej transakcji w sklepie, kłopoty z dostawą mogą skutecznie zniechęcić klienta i całkowicie zmienić pierwotne dobre wrażenie. Dlatego przedstawiciele branży pracują nad nowymi rozwiązaniami. Obecnie w fazie testów znajduje się projekt wykorzystywania w procesie dostawczym specjalnie przygotowanych dronów. O tej opcji mówi się już od dobrych kilku lat, jednak póki co, nie udało zamienić ambitnych planów w rzeczywistość. W grę wchodzą także ograniczenia prawne, ciężko zatem stwierdzić, czy w ogóle doczekamy się ery dostaw dronami.

W dobie powszechnego używania smartfonów, niezwykle istotne jest także zapewnienie całkowitego bezpieczeństwa transakcji płatniczych. Z pomocą przychodzą tutaj innowacyjne systemy, wykorzystujące uczenie maszynowe. Ich zadaniem jest analiza działań użytkowników pod kątem nietypowych ruchów i podejrzanych zachowań, a co za tym idzie nieustanne udoskonalanie systemu bezpiecznych płatności.

 

Paczkomaty rosną w siłę

Kolejnym procesem, którego kontynuację będzie można obserwować w 2019 roku jest dynamiczny rozwój sieci paczkomatów. Pozycja monopolisty na polskim rynku, jakim jest InPost może być delikatnie zagrożona. Poczta Polska bowiem zapowiada na bieżący rok prawdziwą ekspansję – uruchamiając w Polsce tysiąc paczkomatów w dość powszechnie obleganych miejscach, takich jak sklepy sieci Biedronka, czy dworce kolejowe. Jednak InPost nie pozostaje dłużny. Dzięki dofinansowaniu z amerykańskiego funduszu KKR, w ciągu najbliższych kilku lat firma ma otrzymać wsparcie w wysokości 125 milionów euro. Kolejnym miejscem ekspansji InPostu są sklepy Lidla. Sieć zapowiada uruchomienie sprzedaży internetowej na przełomie 2019 i 2020 roku, a zakupy będzie można odbierać właśnie w paczkomatach.

 

E-commerce w realu?

Trendy w e-commerce Na przestrzeni ostatnich lat zdążyliśmy się już przyzwyczaić do tego, że każdy aspekt życia znajduje swoje miejsce i odzwierciedlenie w sieci. Tendencja, która będzie rozwijać się w 2019 roku, to bez wątpienia wychodzenie e-commerce z internetu i bardziej bezpośrednia relacja z klientem. Przykładowo – platforma eObuwie.pl otworzyła showroom. Stanowi on swego rodzaju przymierzalnię butów, które znajdują się w regularnej sprzedaży internetowej. Klienci mogą znaleźć konkretny model na ekranach inteligentnego zaplecza. Następnie zostaje on dostarczany do przymierzenia w ciągu zaledwie kilku minut. Granica pomiędzy klientem internetowym, a stacjonarnym staje się coraz bardziej płynna. Natomiast łączenie tych dwóch rzeczywistości sprzedażowych z roku na rok przynosi większe korzyści.

One Response to " Trendy w e-commerce w 2019 roku "

  1. BestNet napisał(a):

    Klienci chcą coraz lepszej jakości produkty i potrzebują zobaczyć produkt dlatego sprzedaż i decyzja zakupowa przenosi się do sprzedazy stacjonarnej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trendy w e-commerce w 2019 roku

czas na przeczytanie: 3 min