copywriting

Written by

Treści na stronie produktowej

Bez kategorii| Views: 445

W ostatnim wpisie „Strona produktowa” przytoczone zostały najważniejsze zasady, jakimi należy kierować się podczas projektowania tej części sklepu internetowego. W tym wpisie przybliżamy zagadnienia związane z copywritingiem i jego kreacją.

 

O czym warto pamiętać tworząc copywriting w sklepie internetowym?

Na dobrze napisane treści składa się kilka czynników. Dlatego jeszcze przed rozpoczęciem napisaniem pierwszego słowa konieczne jest odpowiednie przygotowanie się i rozplanowanie poszczególnych aspektów. Pierwszym krokiem jest zrozumienie potencjalnego klienta. Ma to niemały wpływ na inne czynniki i pozwala na odpowiedzenie na takie pytania jak: czego szuka w moim sklepie internetowym, jak właściwie zaprezentować mu produkty.

Warto pamiętać, że sama treść to nie wszystko, ponieważ zaprezentowanie oferty sklepu w sposób atrakcyjny pod względem wizualnym, również ma znaczenie. Podkreślenia, ikony, zdjęcia czy video może w znaczący sposób wpłynąć na decyzje zakupowe.

Więcej na ten temat (jak zyskać zaufanie klienta, czy dobrać do opisu poszczególne elementy) znajduje się w zwięźle napisanym artykule „How To Write A Sales Page That Converts Like Crazy”.

 

Dlaczego warto postawić na wartościowy copywriting?

copywritingUważa się, że w dzisiejszych czasach słowo pisane zaczyna tracić na wartości. Czytamy i piszemy coraz mniej, zarówno jako internauci, jak i jako społeczeństwo. Tymczasem opisy produktów są tą częścią internetu, która „cieszy” się dużym zainteresowaniem klientów.

Opisy produktów pozwalają wyjaśnić pewne aspekty, które dla klientów mogą być w jakiś sposób kłopotliwe, np. dlaczego ten produkt tyle kosztuje? Czy posiada jakieś dodatkowe funkcje? Czy zaspokoi moje potrzeby i wymagania?

Dobrze napisany copywriting produktów stanowi swego rodzaju przewodnik, który jeśli dostatecznie odpowiednio wytłumaczy i zaprezentuje poszczególne aspekty, zwiększy szanse na zrealizowanie zakupów. Istotne jest zatem pisanie nie tylko pod SEO, ale przede wszystkim kierując treści do zainteresowanych produktem konsumentów.

Niemniej jednak zastosowanie się do podanych powyżej wskazówek, z uwzględnieniem SEO, sprawi, że strona będzie lepiej widoczna w sieci. Jak więc widać, dobry copywriting to pogodzenie tych dwóch wymogów (kierowanie treści pod wyszukiwarki i kierowanie treści do klientów).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Treści na stronie produktowej

czas na przeczytanie: 2 min