e-commerce

Written by

Wzrost globalnej sprzedaży e-commerce o 246% do 2021 r. – co to oznacza?

Bez kategorii| Views: 416

Prognozy dotyczące rozwoju e-commerce to przede wszystkim bardzo wyraźny sygnał o tym, że ta branża wykazuje bardzo dynamiczny rozwój. By jednak wybić się na tle konkurencji, konieczne jest wiedza dotycząca kierunku, w jakim e-commerce się rozwija.

 

Trendy, które pozwolą sprzedawać więcej

Statystyki opublikowane przez portal Statista, wykazują, iż w 2021 r. przychody z e-handlu na świecie będą wynosić 4,88 bilionów dolarów (w 2017 r. wyniosły 2,3 biliona). Oczywiście podane statystyki opierają się na obserwacji, która jest prowadzona od 2014 r. Ostatecznie rzeczywisty poziom sprzedaży może się znacznie różnić. Niemniej jednak warto jest obserwować takie zestawienia. Nadają one bardzo wyraźny trend, który jest jednocześnie sygnałem – inwestowanie w e-commerce się opłaca.

Należy również zwrócić uwagę na obecnie bardzo rozwijający się trend, jakim jest mobile, który najprawdopodobniej nawet za 3 lata nie wyprzedzi obecnego konkurenta – komputery stacjonarne. Pomimo popularności urządzeń mobilnych w kwestii przeglądania asortymentu, sprzedaż nadal będzie dokonywana w „tradycyjny” sposób.

 

Regionalizacja e-commerce

e-commerceRynek sprzedaży internetowej zaczyna coraz bardziej zacierać się jeśli chodzi o granice. Najlepszym tego przykładem jest popularność takich serwisów jak Amazon czy Ali Express, z których Polacy bardzo chętnie korzystają. Jak wynika z nowego wydania E-shopper Barometr 2017 , zakupy w zagranicznych serwisach stanowią w Polsce ponad 15%, zaś w skali Europy 54% konsumentów zadeklarowało dokonywanie międzynarodowych zakupów.

Należy zaznaczyć, że segment zakupów internetowych nie zawsze przedstawia się tak samo. Wiele zależy do samego potencjału rynku lokalnego, który w naszym kraju wykazuje obok Niemczech czy Wielkiej Brytanii bardzo duży wzrost. Analogicznie więc kraje, które nie mogą pochwalić się dużym wyborem sprzedawców online, decydują się na poszukiwanie towaru w innych krajach (np. Łotwa 86%, Portugalia 83% czy Chorwacja 81%).

Warto jest wykorzystać ten potencjał, konieczne jest jednak zapewnienie 3 kluczowych elementów, które umożliwią dokonywanie sprzedaży międzynarodowej:

  1. Forma płatności
  2. Szybka i możliwie tania dostawa
  3. Sklep w różnych wersjach językowych

Różnice w lokalizacji występują również w innych aspektach. E-commerce jest jednym z najbardziej popularnych działań wykonywanych w Internecie. Jednak nie we wszystkich państwach ma taki sam udział. W Chinach 19% sprzedaży detalicznej odbyło się  w 2016 r. online. Ale w nie tak dalekiej od Chin Japonii udział ten już był na poziomie 6%.

 

Podsumowanie

Analizując statystyki przewidujące przyszłość e-commerce nie należy zapominać o szerokiej gamie czynników, jakie mają wpływ na wzrost e-commerce. Jest to między innymi rozwój technologii np. VR, sztuczna inteligencja obsługująca zapytania klientów czy nowy sposób dostawy, zapewniający przesyłkę jeszcze tego samego dnia.

Dowiedz się więcej o trendach na 2018 r. Trendy e-commerce na 2018 rok.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wzrost globalnej sprzedaży e-commerce o 246% do 2021 r. – co to oznacza?

czas na przeczytanie: 2 min