Zakupy świąteczne

Written by

Zakupy świąteczne w e-commerce

Bez kategorii| Views: 107

Zakupowe szaleństwo trwa w najlepsze. Po Black Friday i Cyber Monday klienci przygotowują się do zakupu prezentów. Działania, jakie wdrożyłeś na wyprzedażowy weekend oczywiście obowiązują. Warto jednak zmienić pewne elementy sklepu i dostosować go stricte pod świąteczne zakupy.

 

Kiedy Polacy robią zakupy świąteczne?

O tym, że sprzedaż w okresie świątecznym (zarówno przed, jak i po) jest szczególnie ważna, mówią same statystyki. Według raportu Deloitte z 2017 roku, średnio na prezenty Polacy wydali 451 zł. Warto zwrócić również uwagę na wyniki, które pokazują, że zmianie ulega powoli kalendarz zakupowy polskich konsumentów. Coraz częściej o zakupach świątecznych myślimy o wiele wcześniej, aniżeli przysłowiowa „świąteczna gorączka”. Koniec listopada to czas, w którym e-sklep powinien być już gotowy na przyjęcie znacznej liczby klientów. Oczywiście nadal czasem, w którym Polacy najchętniej kupują przed świętami jest połowa grudnia.

Szczególnej mobilizacji powinny zostać poddane sklepy online, oferujące multimedia, książki czy nowoczesne technologie, bowiem to ta gama produktów jest najczęściej kupowana online.

Wydaje się, że okres poświąteczny to czas na odpoczynek. Tymczasem wielu klientów otrzymuje karty podarunkowe, gotówkę lub po prostu dysponuje wolnym czasem, który chętnie wykorzystuje na zakupy. I co ważne – coraz częściej wybierają kanał online. Wyniki badań pokazują, że 52% polskich konsumentów „przerzuca się” na sklepy internetowe, jeśli nie jest w stanie znaleźć tego, co ich interesuje w sklepach stacjonarnych. Wygoda realizacji zakupów, szybkość oraz poszerzony wybór produktów, to kolejne argumenty, które mogą dać pewność, że e-sklepy również po świętach będą cieszyć się niesłabnącym zainteresowaniem.

 

Przygotuj sklep internetowy na świąteczne zakupy

zakupy świąteczneW okresie świątecznym klienci są skłonni do wydawania dużej sumy pieniędzy, szczególnie kiedy widzą liczne przeceny. Wówczas mają poczucie zaoszczędzenia pieniędzy, chociaż w praktyce wydają więcej, niż byliby w stanie poza okresem świątecznym.

Zatem przygotowanie oferty świątecznej, która obejmuje specjalną ofertę cenową jest niemal obowiązkiem. Stworzenie świątecznego klimatu w sklepie pozwoli na podkreślenie wyjątkowości oferty. Dobrym rozwiązaniem jest przygotowanie dedykowanego na ten czas katalogu produktów. W jego obszarze warto zapewnić okazje łączone czy obniżone ceny. Jeżeli Twoja oferta nie obejmuje dużej ilości produktów możesz pomyśleć również o dedykowanym świątecznym opakowaniu produktów. To miły akcent, który zdecydowanie przyczyni się do budowania w oczach klientów pozytywnego wizerunku sklepu.

Rozpoczęcie prac zazwyczaj powinno być poprzedzone dogłębną analityką wyniku sklepów sprzed minionych lat. To żelazna podstawa na której powinieneś opierać swoje działania. Warto jednak nie zawierzać im w całości.  Jak pokazują liczne raporty dane z roku na rok ulegają zmianie. Warto zatem obserwować rynek z szerszej perspektywy i nauczyć się przewidywania niektórych zachowań konsumenckich, preferencji a nawet trendów w zakresie popularności sprzedaży produktów.

Zakupy świąteczne w e-commerce to szeroki temat. Jeśli chcesz uzupełnić swoją wiedzę w tym zakresie, zapoznaj się z wpisem 8 wskazówek, jak zwiększyć sprzedaż w okresie (po)świątecznym.

Nie możesz oczywiście zapomnieć o podstawowych zasadach, które odnoszą się do wysokiej jakości obsługi klienta, szybkości dostawy czy atrakcyjnych cen. Wdrażając kilka dodatkowych usprawnień na okres świąteczny Twój sklep z pewnością zyska przewagę rynkową.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zakupy świąteczne w e-commerce

czas na przeczytanie: 2 min