social media

Written by

Znaczenie social media dla sklepów internetowych

Bez kategorii| Views: 459

E-handel zaczyna zataczać coraz bardziej szerokie kręgi i obecnie odbywa się nie tylko na poziomie sklepu internetowego, ale również poprzez jego social media. Dlatego, by zapewnić sobie wysokie wyniki sprzedaży, nie należy zamykać się przed tym rosnącym trendem, ani drzemiącym w nim potencjałem. Zjawisku temu przyjrzał się bliżej Specjalista E-commerce Kamil Kardaś.

 

Dlaczego Twój sklep powinien być w social media?

O tym, że media społecznościowe służą nie tylko do sprawnej i szybkiej komunikacji z potencjalnymi i obecnymi klientami, opisane zostało w publikacji „Media społecznościowe tworzą Twoi potencjalni klienci”. Konsumenci coraz chętniej poszukują informacji nie w samym inetrencie, ale za pośrednictwem social media właśnie. Dlatego tak ważne jest szczególne zwracanie uwagi na ten (jeszcze do niedawana ignorowany) aspekt.

Ponadto narzędzia jakie są oferowane przez media społecznościowe, dają szereg możliwości i funkcjonalności dla dokładnego sprecyzowania grup docelowych, podczas tworzenia komunikatów sponsorowanych. W konsekwencji szansa na powodzenie kampanii reklamowej znacznie wzrasta, dając tym samym wyższy współczynnik ROI.

Nie bez znaczenia jest jednak to, jaki typ mediów społecznościowych wybierzemy. Dlatego przed rozpoczęciem komunikacji poprzez tego typu kanały konieczna jest wcześniejsza analiza szans i zagrożeń, w odniesieniu do wszystkich ich typów.

 

Sprzedaż poprzez social media

social mediaJeszcze do niedawana wprowadzenie przycisku „Kup” na platformie Facebook spotkało się z niechęcią ze strony samych użytkowników. Jednak upływ czasu spowodował, iż zauważone zostały zalety tego rozwiązania, do których zdecydowanie można zaliczyć skrócenie czasu dokonywania transakcji. Obecnie ponad połowa, bo aż 61% użytkowników Facebooka ocenia go pozytywnie, a 32% dokonuje zakupów poprzez social media. W podjęciu tej decyzji zdecydowanie towarzyszy „lajkowanie” marki.

O tym, jak ważny jest wizerunek marek/sklepów internetowych w mediach społecznościowych świadczą najlepiej dane. Aż 40% klientów zmieniło podjęte wcześniej decyzje zakupowe, tylko i wyłączanie na podstawie informacji zawartych na fanpjedżach. (Źródło)

Jak widać, warto jest poszerzać funkcjonalności e-sklepów o nowe funkcjonalności i budować ich wizerunek również w mediach społecznościowych. Ta sztuka jednak wymaga przemyślanej strategii, w innym przypadku komunikacja z klientami za ich pośrednictwem może przynieść odwrotne skutki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Znaczenie social media dla sklepów internetowych

czas na przeczytanie: 2 min