pozycjonowanie sklepu internetowego

Written by

Zwiększ ruch oraz wyniki SEO swojego e-commerce – case study wapteka.pl

Bez kategorii| Views: 289

Sklepy internetowe dążą do tego, by obsługiwać szeroką rzeszę klientów. Wydaje się, że osiągnięcie pewnego pułapu klientów jest równoznaczne z gwarantowanym sukcesem. Tymczasem nawet tak duży e-commerce jak wapteka.pl może zanotować znaczny spadek ruchu. Co robić w takiej sytuacji radzi SEO Specialist Ideo Force, Łukasz Suchy.

 

Znaczny spadek ruchu na wapteka.pl

Przypadki takie jak wapteka.pl są najlepszym przykładem na to, że nawet wzmożone i przemyślane prowadzenie działań reklamowych oraz SEO nie jest gwarancją osiągnięcia sukcesu. Sprawy nie ułatwia fakt, iż im większy e-biznes, tym dynamiczniejsze zmiany w obrębie samej struktury strony.

Przykład ten pokazuje, że pomimo wdrażania nowoczesnych rozwiązań i metod, dobrze jest je nie tylko prowadzić, ale również na bieżąco cały czas kontrolować ich efektywność. Tak właśnie było w przypadku wapteki.pl, gdzie zauważono powolny, ale postępujący spadek ruchu organicznego. Ten niepokojący sygnał został zgłoszony do Ideo Force, gdzie grupa specjalistów podjęła niezbędne działania. Przygotowanie się do tego zadania oraz analiza wdrożonych funkcjonalności została opisana w artykule „Jak zatrzymać spadek ruchu i osiągnąć wymarzone efekty w SEO – case study wapteka.pl”

 

Pozycjonowanie sklepu internetowego

pozycjonowanie sklepu internetowegoJak wiadomo, pozycjonowanie w ostatnich czasach uległo znacznej zmianie. Nie wystarczy już posiadać wartościowych linków, które będą kierowały na domenę sklepu. Obecnie jednym z ważniejszych elementów SEO jest content marketing.

Wapteka stanowi po raz kolejny przykład, iż pewne działania są celowe i potrzebne, jednak liczy się również ich wykonanie. Firma posiadała i prowadziła regularnie blog, jednak był on oddzielnym tworem, który nie wpływał znacząco na pozycjonowanie samego sklepu. Połączenie go ze stroną oraz wprowadzenie dodatkowych zewnętrznych działań copywriterskich sprawiło m.in., że ruch organiczny zwiększył się.

 

Zauważalny spadek ruchu w sklepie – co należy zrobić?

Niezależnie od wielkości sklepu internetowego, spadek ruchu jest zawsze aspektem negatywnym. Gdy taki stan rzeczy jest zauważalny, jako pierwszą czynność należy wykonać analizę strony internetowej. Przyczyną mogą być w wielu przypadkach nieścisłości lub niektóre elementy, które spowalniają lub utrudniają płynny ruch. Warto również wykonać testy UX oraz audyt treści pod względem pozycjonowania.

Wykonanie tego typu czynności dobrze jest zlecić firmie, która posiada w tym zakresie doświadczenie, a co najważniejsze, wykorzystuje do tego celu profesjonalne narzędzia. Jeśli jesteś zainteresowany wykonaniem audytu Twojej strony firmowej, sprawdź jak wygląda profesjonalna pozycjonowanie sklepów internetowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zwiększ ruch oraz wyniki SEO swojego e-commerce – case study wapteka.pl

czas na przeczytanie: 2 min